Najlacnejší vs. najdrahší: Porovnali sme základný Hyundai i30 s “plnkou”

5208
Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 patrí medzi najpredávanejšie autá na Slovensku. Jeho cenové rozpätie je skutočne veľké.

Ten moment, keď sa dostal Hyundai medzi najpredávanejšie značky na Slovensku, sa dá označiť za veľkolepý moment ázijského ťaženia na starom kontinente. V prvom polroku 2021 sa model i30 umiestnil na treťom mieste najpredávanejších áut a oproti prvému polroku 2020 jeho predaje narástli takmer o 50%. Narásť však môže aj jeho cena, a to celkom zásadne. Vždy závisí od toho, akú výbavu preferujete. Posvietili sme si preto na konfigurátor a cenník modelu.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Akčná cena priamo v cenníku

Ak sa radi necháte nalákať na rôzne akcie, Hyundai vás zaujme priamo v cenníku. Najzákladnejší základ je na Slovensku dostupný totiž už od 14 290 eur. To je úžasná cena vzhľadom na to, že za tieto peniaze je dostupné už relatívne rozmerné auto s 395-litrovým kufrom a 5-ročnou zárukou bez obmedzenia kilometrov.

Toto samozrejme nie je najzákladnejšia výbava. Na fotky výbavy Classic Hyundai nie je práve štedrý.

Základná cena však už zohľadňuje 1500 eurové zvýhodnenie, ktoré dostanete iba pri platbe v hotovosti alebo financovaní prostredníctom Výhodného financovania Hyundai. V oboch prípadoch si však musíte kúpiť aj zimné pneumatiky, na ktoré vám výrobca tiež dá zľavu. Základná cena bez zvýhodnenia je v skutočnosti 15 790 eur.

Ale tak aspoň na ten facelift sa môžeme pozrieť.
Zdroj: Hyundai

Za svoje peniaze dostanete v základe 1,5 litrový benzínový atmosférický štvorvalec s výkonom 81 kW a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Najzákladnejší výbavový stupeň sa nazýva Classic. Nájdete v nej 15-palcové plecháče, dojazdové rezervné koleso, svetlomety s prisvecovaním do zákrut, LED denné svietenie a hmlovky. Asistenčné systémy sú samozrejmosťou, keďže sú povinnou jazdou každého nového auta.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ: Hyundai i30 N dostal facelift a novú prevodovku. Prežijú to zarytí fanúšikovia?

Po nastúpení do interiéru v ňom nájdete výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča (iba), osvetlenie interiéru, základnú prístrojovú dosku s 3,5-palcovým bezfarebným displejom v strede, elektrické ovládanie predných okien, vyhrievané spätné zkradlá, manuálnu klimatizáciu, tempomat s obmedzovačom rýchlosti a rádio s USB aj Bluetooth.

Na maximum

Teraz je čas vyskúšať nájsť tú najdrahšiu konfiguráciu. Začneme pridaním balíka N Line+, za ktorý si automobilka hneď na ranu vypýta 8600 eur. A teraz sa usaďte, pretože zoznam výbavy je nekonečný. Kožený športový volant, športové sedadlá koža/Alcantara, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, elektricky nastaviteľná bedrová opierka, nastaviteľná dĺžka sedáka, vyhrievanie predných sedadiel a volantu, predná lakťová opierka a zadná lakťová opierka s otvorom na lyže.

N Line Plus sme už testovali, avšak vo verzii kombi. Zdroj: František Pisarovič
Zdroj: František Pisarovič

Poďme ďalej. Osvetlenie zrkadielok v clonách, tónované okná, prístrojová doska Supervision, elektrické ovládanie všetkých okien, dvojité dno batožinového priestoru, automatická dvojzónová klimatizácia s automatickým odhmlievaním čelného skla, výduchy ventilácie vzadu, predné aj zadné parkovacie senzory, parkovacia kamera vzadu, bezdrôtové nabíjanie, inteligentný kľúč, 10,25-palcový multimediálny systém so 6 reproduktormiFull LED svetlomety, zliatinové disky a samozrejme N-Line Bodykit. Cena auta sa vyšplhala na 22 890 so spomínaným bonusom.

Aj v detailoch je nový najobľúbenejší model Hyundai (musí byť) veľmi esteticky vyvážený.
Zdroj: František Pisarovič

PREČÍTAJTE SI TIEŽ: TEST: Hyundai i30 kombi N Line+⎜Vzácny druh

Dobrou správou je, že pri tejto výbave je v cene zahrnutý už aj upgrade motora na 1,5-litrový mildhybridný preplňovaný štvorvalec T-GDi s výkonom 117 kW. V rámci vylepšenia ale dostanete iba manuálnu prevodovku. My však chceme minúť čo najviac peňazí. Za 1850 eur si dokúpime 7-stupňový automat. Medzisúčet 24 740 eur s bonusom.

Interiér je starý známy, ale máme ho radi. Infotainment je skvelý!
Zdroj: František Pisarovič

Na rade je príplatková výbava. Ako prvý určite zvolíme Safety Pack, balíček s vylepšeným systémom núdzového brzdenia, ochranou cyklistov, sledovaním mŕtveho uhla, asistentom s varovaním proti približujúcemu sa vozidlu pri cúvaní, automatickým tiesňovým volaním a adaptívnym tempomatom s funkciou atuo stop a štart. Ten nás vyjde na 1200 eur. My však chceme aj panoramatickú strechu, takže plus ďalších 1200 eur. Aby sme na ceste vyzerali dobre, pridáme aj príplatkovú (najdrahšiu) metalickú farbu za 590 eur a naša výsledná suma po 1500 eurovom bonuse bude 27 730 eur. Je to veľa alebo málo? Dajte nám vedieť na našom Facebooku.