ŽENEVA 2015: TOP 5 najlepších superšportov

827

5. miesto – Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale
Posledný exemplár svojho druhu tu prosto musel byť. Je to Veyron, čo je ikona sama o sebe. Okrem impozantného výkonu až 1 200 konských síl (883 kW) je Veyron legendárny aj maximálnou rýchlosťou presahujúcou 400 km/h – po prvýkrát v sériovom automobile. Pre čo ho však množstvo “benzínových hláv” pokladá za modlu je výnimočný šestnásťvalcový agregát. Po desiatich rokoch sa však jeho čas naplnil a v priebehu budúceho roka by sme sa mali dočkať nástupcu, ktorý si tento unikátny počet valcov, našťastie, zachová.

4. miesto – Audi R8

Audi R8 bol krok do neznáma. Koncept športového automobilu ingolstadtskej automobilky sa však ujal a dnes je to obľúbený superšport, ktorý sa navyše dočkal druhej generácie. Od základov prekopaný model zdieľa svoju platformu s talianskym Huracánom LP610-4, na rozdiel od neho však získal podstatne širšiu paletu motorov. Okrem dvoch verzii V10 bude dostupný aj e-tron s obdivuhodnou dynamikou a skvelým dojazdom.

3. miesto – Porsche 911 GT3 RS

Azda najstarší žijúci superšport v dejinách automobilového sveta. Porsche 911 je legenda, ktorá prekvapí každou novou generáciou. V Ženeve nás doslova šokovala úplne nová, vrcholná verzia GT3 RS pokolenia 991, ktorá má atmosferický štvorliter s maximálnym výkonom až 500 koní točiacim až 9 000 ot./min! To sa v dnešnej dobe plnej pravidiel o emisiách a podobných bruselských nariadeniach veľmi nenosí. Vďaku za existenciu takýchto automobilov snov treba nasmerovať praktickejším modelom značky, ktoré z úst puristu počúvajú viac kritiky než sladkých slov.

2. miesto – Lamborghini Aventador LP750-4 SV

SuperVeloce je tradícia. Tradícia, ktorú započala nádherná Miura SV v roku 1971. Po priamych nástupcoch, Diablo SV a Murcielago SV, dnes už historického typu štafetu prebrala súčasná vlajková loď Lamborghini Aventador LP750-4 SV. Oproti klasickej verzii oplýva výkonom vyšším o 50 koní a zároveň hmotnostne si polešil o 50 kg (1 525 kg). Na ceste ho spoznáme vďaka kompletne karbónovému agresívnejšimu bodykitu a decentnému zadnému krídlu.

1. miesto – Koenigsegg Regera

Adept na rekord najvýkonnejšieho sériového automobilu. 1 500-koňová švédska mašina využíva klasický prepĺňaný osemvalec v spolupráci s tromi ďalšími elektormotormi. Ako bonus nemá akúkoľvek prevodovku. To znamená, že krútiaci moment celej sústavy vrcholiac hodnotou 2 000 Nm medzi 2 500 až 7 000 ot./min pôsobí priamo a len na zadné kolesá. Kvôli trakčným limitom má stovku na tachometri “až” za 2,8 s, avšak 400 km/h dobehne za 19 s. Pre porovnanie – Bugatti Veyron to trvá viac než 40 sekúnd.

Po rebríčku krásnych dizajnérskych výtvorov, ktoré čakajú na “sprodukčnenie” vám prinášame aj TOP 5 športových automobilov, ktoré sa predstavili na ženevskom autosalóne.