Vynovená Škoda Superb prichádza už aj ako verzia Scout aj ako plug-in hybrid

2467

Vlajková loď českej automobilky Škoda prešla veľkou modernizáciou. Superb dostal full LED matrixové svetlomety a objednať si ho budete môcť aj v terénnom prevedení Scout či ako plug-in hybrid.

Škoda Superb sa stala prvým modelom tohto výrobcu, ktorý používa matrixové full LED svetlomety. Svetelný kužeľ týchto inovatívnych svetlometov sa skladá z niekoľkých nezávisle ovládaných segmentov. To umožňuje mať neustále rozsvietené diaľkové svetlá bez toho, aby boli oslepení ostatní vodiči. Kamera s inteligentnou technológiou v čelnom skle rozpozná v protismere sa blížiace dopravné prostriedky, ale aj osoby a objekty s reflexnými prvkami. Riadiaca jednotka následne okamžite vypne daný segment svetla.

LED matrixové svetlomety s adaptívnou funkciou a kryštalickými prvkami majú na krytoch nápis „ŠKODA CRYSTAL LIGHTING“ a ponúkajú rôzne svetelné módy pre rôzne jazdné situácie a poveternostné podmienky. Svetlomety sa skladajú zo spoločného LED modulu pre stretávacie a diaľkové svetlá, tri ďalšie LED segmenty plnia funkciu diaľkových svetiel, jeden modul prisvecuje v zákrutách. LED pruh slúži ako smerové svetlo, svetlo pre denné svietenie a obrysové svetlo. Posledným komponentom je LED riasa využívaná pri animovanej funkcii Coming/Leaving Home. Aj novo tvarované hmlové svetlomety s funkciou „corner“ využívajú LED technológiu a skladajú sa zo štyroch diód. Smerové svetlá v zadných full LED svetlách sa postupne dynamicky rozsvecujú od vnútornej strany smerom von.

Nová maska chladiča a chrómová lišta na zadnej časti

Škoda citlivo zmodernizovala aj prednú časť elegantného vrcholného modelu. Vďaka prepracovaniu predného nárazníka narástla dĺžka Superbu o 8 mm na výsledných 4 869 mm, dĺžka vozidla verzie kombi narástla o 6 mm na 4 862 mm. Pre značku Škoda typická maska chladiča bola zväčšená a zostupuje nižšie do nárazníka. Má tiež dvojité lamely. Predné svetlomety sú znížené a zasahujú až k maske chladiča. Zadné svetlá spája chrómová lišta, medzi nimi priťahuje pozornosť nápis „ŠKODA“.

Ambientné osvetlenie je ponúkané na želanie. Jeho súčasťou je nové premietnutie nápisu „ŠKODA“ na vozovku po otvorení predných dverí. Zmodernizovaný súčasný model dopĺňajú nové 18″ a 19″ kolesá z ľahkej zliatiny a tiež nové farby – čierna Crystal a modrá Race.

Nové, vylepšené asistenčné systémy zvyšujú úroveň bezpečnosti

Okrem full LED matrixových svetlometov oslavujú svoju premiéru v sériovom vozidle značky Škoda dva ďalšie asistenčné systémy. Prediktívny tempomat po novom spracováva okrem údajov z kamery v čelnom skle aj dáta z navigačného systému a s predstihom upravuje rýchlosť napríklad pred zákrutami alebo podľa rýchlostných limitov. Nový „Emergency Assist“ pre viac pruhové cesty dokáže v prípade núdze bezpečne naviesť vozidlo s ohľadom na ostatných účastníkov premávky cez viac pruhov a zastaviť pri krajnici.

Systém využíva funkciu asistenta stráženia jazdného pruhu (Lane Assist) a parkovacieho asistenta (Park Assist) rovnako ako radarové senzory pre asistenta zmeny jazdného pruhu (Side Assist). Zatiaľ čo známy asistent stráženia mŕtveho uhla (Blind Spot Detect) má dosah radaru 20 metrov, asistent zmeny jazdného pruhu (Side Assist) je aktívny až do vzdialenosti 70 metrov. Škoda Superb ponúka aj Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov, ktorý v prvej fáze na možnú zrážku upozorní opticky a akusticky, následne krátkym pribrzdením. Pokiaľ vodič nezareaguje, vozidlo dokáže úplne zastaviť. Superb ako prvý model značky Škoda používa nový elektromechanický posilňovač bŕzd a zavesenie zadnej nápravy má aerodynamický kryt pozitívne ovplyvňujúci jazdnú stabilitu.

Tri benzínové a dva naftové motory

V ponuke je päť štandardných motorizácií, ktoré plnia emisnú normu Euro 6d‑TEMP. Spolu je k dispozícii osem variant pohonného ústrojenstva. Prvý naftový motor novej generácie Evo 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) je v ponuke so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vrcholný naftový motor 2.0 TDI s výkonom 140 kW (190 k) je štandardne dodávaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Pohon všetkých kolies je s touto motorizáciou ponúkaný na želanie. Oba naftové motory sú vybavené systémom SCR so vstrekovaním AdBlue a filtrom pevných častíc.

Základným benzínovým motorom je 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Nový motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) sa ponúka štandardne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vrcholná motorizácia s motorom 2.0 TSI s výkonom 200 kW (272 k) je vždy vybavená pohonom všetkých štyroch kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetky tri motory TSI sú tiež vybavené filtrom pevných častíc.

Ušľachtilé pochrómované detaily a nové čalúnenie interiéru

Modernizovaný interiér dostal nové chrómové aplikácie na palubnej doske, vo výplni dverí a nové čalúnenie sedadiel vo výbavových stupňoch Ambition a Style. Pribudli aj nové dekoračné lišty pre stredovú konzolu a prístrojovú dosku. Nové je tiež farebné kontrastné prešívanie pri sedadlách potiahnutých materiálom Alcantara® a kožou. Prešívanie je aj na lakťových opierkach vo dverách, pod ktorými sa nachádzajú osvetlené odkladacie priestory.

Bezkľúčový systém otvárania KESSY, ktorý je na Slovensku súčasťou už výbavového stupňa Ambition, otvára všetky štyri dvere. Štartovacie tlačidlo KESSY GO je dodávané štandardne. Výbavový stupeň L&K ponúka na želanie potiahnutie stropu vrátane stĺpikov materiálom Alcantara® v čiernej alebo béžovej farbe. Na dekoračnej lište palubnej dosky na strane spolujazdca sa nachádza nápis „Laurin & Klement“. Dekoratívna lišta môže byť v brúsenom prevedení v béžovej farbe alebo lesklá v prevedení Piano Black. Nápis „Laurin & Klement“ je tiež na operadlách predných sedadiel. Predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné s pamäťou. Vo výbavovom stupni L&K je štandardne ponúkaná ventilácia predných sedadiel, pričom sedadlo vodiča môže byť na želanie vybavené masážnou funkciou.

Dva infotainment systémy s navigáciou

Novinkou na palube je tiež digitálny prístrojový panel, ktorý je dostupný na želanie a tri infotainment systémy, z ktorých dva majú tiež funkciu navigácie. Rádio Bolero a navigačný systém Amundsen s mapovými podkladmi uloženými na SD karte sa ovládajú cez 8″ dotykový displej. Infotainment systém Columbus zobrazuje informácie na displeji vo veľkosti 9,2″, ponúka ovládanie hlasom aj gestami, DVD prehrávač a pevný disk pre hudbu a video. Pri všetkých vyššie spomínaných systémoch je v štandardnej výbave technológia SmartLink, ktorá zaisťuje prístup k smartfónu cez displej infotainmentu. SIM karta zaisťuje pripojenie k internetu alebo zriadenie Wi-Fi hotspotu a umožňuje prístup k mobilným online službám „ŠKODA Connect“. Výbavový stupeň L&K ponúka štandardne Sound System CANTON.

Po prvýkrát aj ako Scout

Nová verzia Scout sa rovnako ako ostatné modely Scout značky Škoda prezentuje vo výraznom offroadovom vzhľade. Novo tvarovaná, zväčšená maska chladiča má rovnako ako pri verzii Sportline čierne dvojité lamely. Rámček je však chrómovaný. V porovnaní s ostatnými variantmi modelového radu Superb má verzia Scout novo tvarovaný, robustný predný a zadný nárazník, spodný kryt nárazníka je vo farbe hliníka. Ďalšie plastové kryty zabraňujú poškodeniu podbehov, prahov a spodných častí dverí. Nechýbajú chrómované strešné nosiče a chrómované lišty okolo bočných okien. Kryty spätných zrkadiel majú hliníkový dizajn. Na blatníkoch sú špeciálne plakety s nápisom „SCOUT“.

Vďaka štandardne dodávanému paketu pre zlé cesty, ktorý zahŕňa kryt pohonného ústrojenstva, kryty prahov, zväčšenú svetlú výšku o 15 mm, štandardne dodávaný pohon všetkých štyroch kolies a dodatočný režim Off-road vo voľbe jazdného režimu Driving Mode Select, sa Superb Scout nestratí ani mimo asfaltovej cesty. V základnej výbave je na Slovensku k dispozícii adaptívny podvozok (DCC).

Štandardne dodávané 18“ kolesá z ľahkej zliatiny Braga sú na želanie v dvojfarebnom prevedení. Po novom sú na želanie k dispozícii dvojfarebné 19“ kolesá z ľahkej zliatiny Manaslu. Exkluzívne je pre verziu Scout ponúkaná nová metalická farba karosérie oranžová Tangerine. Na želanie je ponúkané mechanicky sklopné ťažné zariadenie (Superb Scout dokáže ťahať brzdený príves s hmotnosťou 2 200 kg).

Drevený dekor v interiéri a špecifické sedadlá pre verziu Scout

V interiéri cestujúcich poteší verzia Scout lištami so špeciálnym dreveným dekorom s logom Scout. Logo Scout sa nachádza aj na predných sedadlách. Poťahy sedadiel majú vo verzii Scout špecifický vzor s kontrastným prešívaním. Súčasťou štandardnej výbavy je čalúnenie sedadiel v kombinácii materiálu Alcantara a kože s hnedým kontrastným prešitím a po prvýkrát tiež s paspulou v kontrastnej farbe v prednej časti predných sedadiel. Súčasťou štandardnej výbavy sú vyhrievané predné sedadlá, vyhrievanie zadných sedadiel je ponúkané na želanie už v základnej verzii. Displej infotainment systému zobrazuje dodatočné údaje o jazde v teréne. Po nastúpení do vozidla privíta vodiča špeciálne logo na obrazovke infotainmentu.

Pre Scout len to najlepšie

Verzia Scout sa ponúka výhradne s najvýkonnejším naftovým a benzínovým motorom. Naftový motor 2.0 TDI s výkonom 140 kW (190 k) s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm je kombinovaný s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Benzínovým motor 2,0 TSI s výkonom 200 kW (272 k) s maximálnym krútiacim momentom 350 Nm je taktiež štandardne dodávaný s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Prvýkrát ako plug-in hybrid

Pod novou značkou „ŠKODA iV“ spája Škoda elektrifikované vozidlá a riešenia v oblasti mobility. Superb iV je prvé vozidlo značky Škoda s plug-in hybridným pohonom, ktoré kombinuje benzínový motor 1.4 TSI s výkonom 115 kW (156 k) s elektromotorom s výkonom 85 kW. Táto kombinácia s maximálnym systémovým výkonom 160 kW (218 k) umožňuje mimoriadne ekologickú jazdu bez obmedzenia dynamiky. Samozrejmosťou je plnenie emisnej normy Euro 6d‑TEMP. Hodnota emisií CO2 je menej ako 40 g/km. Batéria, ktorá ma kapacitu 13 kWh, umožňuje čisto elektrickú a lokálne bezemisnú prevádzku s dojazdom až 55 km podľa režimu WLTP. Je možné ju nabiť z bežnej domácej zásuvky, wallboxu, počas jazdy na benzín alebo rekuperáciou brzdnej energie. V kombinácii s benzínovým motorom je dojazd 850 km.