Vylepšené Audi prologue zvláda autonómnu jazdu a stovku za 3,5 s

874

Štúdia Audi prologue bola predstavená ešte minulý rok, avšak na CES 2015 (Consumer Electronics Show 2015) v Las Vegas dorazila v mierne vylepšenej forme s prívlastkom piloted driving concept.

Pokiaľ ide o dizajn, tam sa neudiali žiadne zmeny. Exteriér ale schytal tmavšiu šedú farbu a nové päťlúčové disky kolies. Novou je technika, ktorá umožňuje prologue-u autonómnu jazdu. Zahŕňa to väčšie množstvo videokamier, radarové a ultrazvukové senzory a laserový scanner. Získané informácie z jednotlivých zariadení sú zhromažďované na jedno miesto – zFAS alebo zentrales Fahrerassitenzsteuergerät, čo je vlastne riadiaca jednotka systému. Toto vlastne zabezpečuje jazdu bez nutnosti ľudského faktora.

Ďalšou novinkou je elektromotor pod kapotou, resp. v prevodovke tohto už tak dosť výkonného tátoša. Pôvodných 605 konských síl a 700 Nm (pri overbooste 750 Nm na 15 sekúnd) z dvomi turbodúchadlami prepĺňaného V8 4.0 TFSI nahrádza maximálna hodnota výkonu až 687 koní a brutálnych 950 Nm krútiaceho momentu! Zrýchlenie 0-100 km/h sa tak skrátilo z 3,7 na 3,5 sekundy.

Krútiaci moment je na vozovku sprostredkovaný cez osemstupňovú automatickú prevodovku s integrovaným elektromotorom, ktorý je dopovaný energiou z 2,6 kWh lítio-ionových batérii. Čisto elektrický dojazd predstavuje len zhruba 5 km. Pokiaľ ide o spotrebu benzínu, aj vrátane elektrického minidojazdu by Audi prologue malo „zožrať“ na každú stovku kilometrov 7,9 litrov paliva.

Dlhočízne kupé Audi prologue zrejme nebude len dizajnérskou inšpiráciou pre nové modely. Jeho vylepšená verzia disponuje prvkami potrebnými pre autopilotnú jazdu a elektromotorom v prevodovke.