Volvo testuje “doručovaciu službu na cestách”

674

Táto švédska automobilka chce novú technológiu predstaviť na Svetovom kongrese mobilných technológií (MWC) v Barcelone. Má umožniť doručenie zakúpeného tovaru priamo do vozidla spotrebiteľa, pričom nebude závisieť, kde sa práve nachádza. Fungovanie systému zabezpečuje telematická aplikácia Volvo On Call, ktorou je možné, okrem iného, na diaľku zapnúť klimatizáciu či kúrenie vo vozidle, príp. sledovať polohu automobilu a úroveň paliva.

Doručovanie prostredníctvom digitálnych kľúčov
Technológia digitálnych kľúčov znamená, že vodič si bude môcť pri objednávaní cez internet zvoliť svoje vozidlo ako jedno z možných dodacích miest. Doručovacia firma potom informuje vodiča prostredníctvom smartfónu alebo tabletu o čase, kedy sa chystá doručiť tovar do vozidla alebo naopak vyzdvihnúť niečo z vozidla. Po odsúhlasení vodič odovzdá digitálny kľúč a môže sledovať, kedy sa vozidlo otvorí a opäť uzamkne. Tento kľúč sa zruší (prestane existovať) následne po doručení, resp. vyzdvihnutí tovaru.

Čas ako najvzácnejšia komodita
Počas skúšania pilotného programu 86 % ľudí označilo, že im “doručovania služba na cestách” ušetrila čas. A to je práve vec, ktorú chcelo Volvo dosiahnuť. Správa nadácie FutureFoundation odkazuje, že v roku 2011 oproti roku 2010 stúpol počet súhlasných odpovedí na výrok – “Vo svojom každodennom živote som často pod časovým tlakom”. Prieskum tiež hovorí, že väčšina zákazníkov nie je práve doma počas doručení nákupu. Znamená to teda ďalšie nepríjemnosti a premrhaný čas. Program tiež priniesol zistenie, že podľa 92 % respondentov je pohodlnejšie nechať si doručiť tovar do vlastného automobilu ako domov.

Neúspešná dodávka tovaru na prvý pokus stojí odvetvie asi miliardu eur
„Tým, že sme umožnili využívať automobil ako miesto doručenia a vyzdvihnutia tovaru vďaka používaniu digitálnych kľúčov, sme vyriešili množstvo problémov, keďže teraz je možné doručovať tovar k osobám a nie na miesta,“ uviedol Klas Bendrik, hlavný hovorca skupiny Volvo CarGroup.

Spoločnosť Volvo Cars odhaľuje nový systém doručovania tovaru. Prostredníctvom vozidiel s internetovým pripojením nebude problém dodať objednaný produkt priamo do auta spotrebiteľa.