Volkswagen a SEAT končia s motorom 1.6 TDI – dôvod je jasný

16450
Čo bude s motorom 1.6 TDI pod kapotou Škody Scala? Je možné, že z ponuky vypadne keď nie tento rok, tak pravdepodobne v priebehu budúceho.
Zdroj: redakcia

Malý naftový motor 1.6 TDI z dielne koncernu Volkswagen sa bude postupne lúčiť. Zákazníkov malý naftový agregát nepresvedčil a popravde, ani sa nie je čomu diviť. Totiž, tento motor mal byť úspornou voľbou v malých modeloch segmentu B. Tam však akosi nedávali zákazníkom zmysel.

Auto do mesta s naftovým motorom jednoducho nedáva zmysel. Dôkazom toho je napríklad aj ponuka motorov v Škode Fabia, ktorú s iným ako malým benzínovým motorom už jednoducho nedostanete. Absencia naftového motora (1.6 TDI) v ponuke Fabie mnohých prekvapila.

V modeli Škoda Fabia nedostanete iný ako litrový benzínový motor, či už MPI alebo TSI. Nafta po facelifte vypadla už dva roky dozadu.
Zdroj: Škoda

Samozrejme, pokiaľ by ste chceli malé auto poháňané naftou, stačí sa vybrať do koncernu PSA, kde vám ponúknu Peugeot 208 alebo Opel Astra s malým naftovým motorom.

Toto mesto nie je pre teba, 1.6 TDI

Volkswagen teda nebude pokračovať vo výrobe malých mestských modelov s naftovými motormi. Konkrétne pôjde o modely Polo, T-Cross a T-Roc. Jasným dôkazom toho, že ide o správny krok je aj fakt, že malé naftové motory sa vtýchto modeloch neuchytili práve v našich končinách, či konkrétne na českom trhu, ktorý je známy svojou láskou k motorom TDI.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

Napríklad, do modelu T-Cross si naftový motor 1.6 TDI v „českej kotline“ objednali len 3 percentá zákazníkov a relatívne podobne je na tom aj model Polo. Model, ktorý je však v pomerne špecifickej situácii je crossover T-Roc, ktorý na rozdiel od Pola a T-Crossu nestojí na platforme MQB-A ale na platforme MQB, ktorú využíva aj Golf či Octavia.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

Tým pádom je v jeho prípade k dispozícii aj pohon všetkých kolies a v ponuke nájdete aj 2-litrové TDI s poriadne šťavnatým výkonom a krútiacim momentom. Malú 1,6-tku v jeho prípade dostanete len v základnej výbave, pre ktorú sa rozhodne opäť len minimum zákazníkov. V nových generáciách modelov VW Golf, Škoda Octavia alebo SEAT Leon nahradí 1,6-litrový motor nový diesel 2.0 TDI Evo s výkonom 85 kW/115 koní.

Motor 1.6 TDI nahradí v ponuke nový dvojliter TDI Evo s totožným výkonom 85 kW
Zdroj: redakcia

Malý naftový motor 1.6 TDI zároveň končí v modeloch Arona a Ibiza, kde nebude nahradený inou jednotkou. V prípade spomínaného SEAT Leon príde do ponuky miesto 1.6 TDI nový naftový motor 2.0 TDI Evo a to isté platí aj pre stredne veľké SUV Ateca.