Volkswagen Golf Alltrack: plasty, 4×4 a vyšší podvozok

1554
" "

Rodina Golf je pomerne veľká. Máme tu klasický Golf, Golf Variant, Sportsvan, športové verzie GTI, GTD, GTE a R a taktiež milovníka prírody – e-Golf. Nerátajúc športové varianty v kombi karosérii, ktoré sa testujú, je Alltrack deviatou obmenou mena Golf.

Ako sa na takéto “off-road” verzie patrí, Golf Alltrack dostal plastové lemovanie a hliníkovú ochranu na spodných častiach nárazníkov. K tomu bol podvozok mierne pridvihnutý, presnejšie o 20 mm na výšku 160 mm. Na streche sú strieborné lyžiny a v podbehoch krásne 17-palcové zliatinovky.

Štandardom tohto modelu je pohon všetkých kolies 4Motion s elektronickou uzávierkou diferenciálu. Jedinou benzínovou alternatívou je 1,8-litrový štvorvalec vyladený na 180 koní, pričom na stovku zrýchli za 7,8 sekundy. Ponúkne teda viac než slušnú dynamiku za popri akceptovateľnej spotrebe 6,8 l/100 km.

Samozrejme, Volkswagen ráta s tým, že naftové verzie sa budú predávať vo väčších množstvách, preto tu nájdeme rovno dva motory – 1.6 TDI a 2.0 TDI. Prvý spomenutý má 110 koní a 250 Nm, jeho priemerná spotreba je 4,7 litra. Dvojliter je možné kúpiť so 150 a 184 koňmi (resp. 340 a 380 Nm). Najvýkonnejší diesel je schopný akcelerácie 0-100 za 7,8 s (teda rovnako ako benzínový agregát) a zvládne ťahať brzdený príves s váhou až do 2 000 kg. 1.8 TSI i 2.0 TDI sú štandardne spárované so šesťstupňovým DSG-čkom.

Živá premiéra nového Golfu Alltrack sa odohrá v Paríži. Na trhu sa má objaviť na jar 2015.

Volkswagen dopĺňa do portfólia ďalšiu verziu Golfu – všestrannejší Golf Alltrack.