Vinfast: Vietnamská automobilka použije techniku od BMW a omnoho viac

1219

Stavím sa, že vám názov automobilky Vinfast nehovorí zhola nič. Vietnamská značka však prinesie dve novinky na tohtoročný parížsky autosalón, ktoré budú stáť na platformách modelov BMW 5 a BMW X5

To však nie je ani zďaleka všetko. Oba nové modely bude poháňať 2-litrový preplňovaný štvorvalec, taktiež od BMW, známy pod kódovým označením N20. Prídu ako “zadokolky”, alebo s pohonom všetkých kolies. Produkcia noviniek začne už v marci roku 2019 a plná produkcia bude spustená neďaleko Hanoja už v septembri 2019

Obrovské nádeje

Oba modely vznikli pod taktovkou dizajnérskeho štúdia Pininfarina, ktorých prvé nákresy vznikli už v auguste roku 2017 a do októbra stihli vo firme Vinfast schváliť až 20 konceptov. Firma plánuje do roku 2025 vyrábať 500 000 áut ročne jeden milión elektrických skútrov.

Medzi ďalších veľkých dodávateľov vietnamskej značky patria firmy ako Bosch, rakúska Magna či nemecký Siemens. Šéf inžinierov Kevin Fischer tvrdí, že “odchádzajúce” platformy nakúpené od BMW boli prepracované tak, aby zvládli všetky budúce bezpečnostné a emisné regulácie.

Všestrannosť v biznise

Výrobná hala neďaleko Hanoja teda nebude produkovať len autá a nepôjde len o vlajkové lode postavené na nemeckých podvozkoch. Produkcia elektrických sútrov sa začne už v pribehu aktuálnej jesene.

Vinfast taktiež nakúpil práva na výrobu malého mestského auta, ktoré je známe na Britských ostrovoch ako Vauxhall Viva. Tento mestský drobec segmentu A sa dostane na vietnamský trh v roku 2019 v “litrovej” motorizácii ako taxík a s 1,4-kou pre súkromných zákazníkov.

Ďalšie veľké plány

Vinfast plánuje v najbližšej budúcnosti aj hybridné modely, no keďže firma nezakúpila licencie na výrobu “bavoráckej” hlavy valcov Valvetronic, na rad príde modifikácia štandardnej technológie na jednotkách s označením N20.

Motory od BMW ponúknu výkon 130 kW/176 koní a 177 kW/231 koné, spriahnuté s 8-stupňovými prevodovkami ZF. Šéf dizajnérov David Lyon tvrdí, že firma skrátila tradičný dizajnérsky cyklus na menej ako 11 mesiacov, keďže sa nezaoberali výrobou hlinených modelov.

Zdroj: Autocar