Už aj Ford Focus ST je po facelifte. Objaví sa aj s dieselom

954

V rámci modernizácie modelu sa zmeny udiali predovšetkým zvonka. “Nevinne prizerajúce sa” predné reflektory nahradili novšie, akoby prižmúrené a nasrdené. Zmenšila sa výška masky chladiča a taktiež nové tvary možno badať na hmlových svetlách. Úprave sa nevyhla ani zadná časť Focusu ST, kde na vrchu panuje nový spojler a úplne iný nárazník. Koncové svetlá dostali nižší profil, centrálny výfuk zostal zachovaný. Celkovo nový zadok pôsobí jednoduchšie a krajšie. Čerešničkou na torte sú úplne nové disky kolies s priemerom 18 palcov.

Pod kapotou benzínovej verzie sa zmeny nekonali. Zostáva tu dvojlitrový agregát EcoBoost, ktorý produkuje 250 koní (183 kW) a 360 Nm. Stovku pokorí za 6,5 sekundy a údajne dokáže jazdiť za 6,8 litra benzínu na 100 km. Novinkou je však možnosť objednať si ostré ST aj s naftovým motorom. 2.0 TDCi vyvinie výkon 185 koní (136 kW) a krútiaci moment 400 Nm. Benzínovú motorizáciu má tromfnúť v spotrebe, ktorú výrobca deklaruje ako 4,4 l na 100 km.

Nový Focus ST sa popri tom môže chváliť novými pružinami a športovejšími tlmičmi. Inžinieri sa tiež pohrali s riadením, so systémom torque vectoring a pridali novú funkciu – Electronic Transitional Stability – ktorá zasiahne vtedy, ak je potrebné udržať optimálnu precíznosť a kontrolu počas prudkých zmenách smeru, napr. pri zmene jazdného pruhu.

Modernizované ST si zákazníci v Európe budú môcť objednať už na jeseň.

Prešli už 4 dlhé mesiace od toho, kedy Ford predstavil modernizovaný Focus. Dnes už ale poznáme podobu nového ostrého hatchbacku.