Turbomotory Porsche 718 váhovo priťažia

790

Tento rok nás zasiahli dve prekvapivé správy od Porsche. Prvou bol príchod faceliftovanej 911 s preplňovaným šesťvalcom, druhou je zas modernizácia menšieho Caymanu/Boxstera s novým menom a tiež turbom pod kapotou.

Tradičnému modelu značky Porsche to prinieslo trojlitrový twin-turbo motor, ktorý dostal ako variant Carrera, tak aj Carrera S. Dovtedy mali obe verzie rozličné motory, dnes je to len otázka naladenia daného trojlitra. Typ Turbo však zotrval s 3,8-litrovým motorom a taktiež GT3 a GT3 RS si ponechajú svoje atmosféry.

718 je odkaz na históriu
Teraz je však na rade Porsche Cayman a Boxster. V prvom rade ich označovanie bude iné. Od ich príchodu o nich budeme hovoriť ako o Porsche 718 Cayman a 718 Boxster. Zároveň typ Cayman sa ponovom stane tou lacnejšou alternatívou oproti Boxsteru, teda podobne ako 911 Carrera a 911 Cabrio.

S modernizáciou môžeme pochopiteľne čakať aj vizuálne zmeny. V tomto prípade aj podľa priložených fotografii je vidieť, že 718-tku žiadne drastické zmeny nečakajú. Trochu upravia predné, zadné svetlá a možno k tomu i nárazníky. Súčasný Cayman a Boxster si však nezaslúžia radikálne zmeny, pretože vyzerajú absolútne fantasticky.

Štvorvalcové boxery
Teraz to najdôležitejšie. Motorická jednotka u 911 stratila hlboké tóny z dôvodu menšieho objemu, 718 ale zmení zvukovú kulisu úplne. Porsche totiž nariadilo odstránenie dvojice valcov, nakoľko preplňovaný šesťvalec nedokázali vopchať do motorového priestoru.

Prv sa čakali objemy 1,6, 2,0 a 2,5 litra. Dnes už však vieme, že prídu len dva, a to tie posledné dva menované. Britský CAR Magazine s testovacími prototypmi už jazdil a hovorí, že dvojliter verzie 718 bude mať 221 kW (300 k) a 360 Nm. To mu postačí na zrýchlenie 0-100 km/h za 5,4 s a maximálku 270 km/h. Znamená to nárast o 19 kW (25 k) a 70 Nm oproti dnešnému 2,7-litra v základom modeli.

Na druhej strane na Porsche 718 S čaká dva-päťka, ktorá má disponovať maximálnym výkonom 250 kW (340 k) a 400 Nm. Týmto S-kový variant dosiahne stovku už za 4,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť predstavuje 280 km/h. Súčasný 3,4-liter má 239 kW (325 k) a 370 Nm. Obom turbomotorom navyše zostane vysokootáčkový prejav, nakoľko majú točiť cez 7400 ot./min.

Nové preplňované motory prinesú revolúciu medzi najmenšími športiakmi od Porsche, dá sa to však racionálne pochopiť z hľadiska emisných noriem, ktoré sa na všetkyk automobilky automobilky len valia. Štvorvalce majú tiež nižšiu spotrebu o celý liter na 100 km.

Veľkým paradoxom inštalácie nových motorov bude fakt, že modelom priťažejú oproti odchádzajúcim atmosférickým šesťvalcom. Pridané turbo a chladenie vraj prinesie cca. až 90 kg aj napriek objemovo menšiemu motoru.

Prídu aj silnejšie jednotky
O výkonnejších verziách zatiaľ nie sú informácie isté, no malo by prísť aj GTS s 2,5-litrovým motorom a výkonom 268 kW (365 k). Boxster Spyder a Cayman GT4 majú zostať s atmosférickým plnením a motorom z bývalej atmosférickej Carrery S.

Je isté, že nové malé Porsche uvidíme až niekedy v roku 2016, pričom by to mohol byť už januárový detroitský autosalón.

Paradoxne objemovo menšie motory pripravené pre faceliftovaný Cayman a Boxster prinesú vysoké kilá.