Za účelom zvýšenia dojazdu, šetrenia nákladov a bezpečnosti elektrických vozidiel informovala Toyota o vývoji polovodičovej batérie. Tento typ má potenciál výrazne zvýšiť dojazd vozidiel a zároveň znížiť náklady a hmotnosť.
Batéria používa namiesto tekutín alebo gélov tuhý elektrolyt, ako je to v prípade súčasných batérií EV. Táto technológia je menej náchylná na prehriatie alebo požiar a je vhodnejšia na rýchle nabíjanie. Výhodou je, že je hustejšia a ľahšia, tým pádom ponúka väčšiu kapacitu. Pre elektromobily to prináša značnú výhodu vo forme zvýšeného dojazdu. Automobilka odhaduje, že vozidlo s touto batériou by mohlo ponúknuť dojazd až 1200 km na jedno nabitie.

Na technológii pracuje aj konkurencia
Japonská automobilka dodáva, že pracuje na metóde hromadnej výroby polovodičových batérií a chce túto technológiu uviesť na trh v roku 2027 alebo 2028. Tento harmonogram je podobný ako u konkurenčných výrobcov, ako sú Volkswagen a Nissan, ktorí tiež pracujú na tejto technológii. Podľa výrobcov začnú prvé vozidlá s touto technológiou jazdiť po cestách do roku 2030.

Ako je to s nabíjaním?
Toyota sa snaží pri nabíjaní dosiahnuť čas 10 minút na dobitie batérie z 10 na 80 percent pomocou rýchlej jednosmernej nabíjačky. So súčasnou technológiou batérií prejdú elektromobily na jedno nabitie kratšiu vzdialenosť ako benzínové a hybridné vozidlá.