Toto je Lotus Theory 1, koncept ukazujúci budúcnosť značky Lotus!

332

S výkonom 987 koní a váhou nižšou ako 1600 kilogramov sa koncept Theory 1 vracia ku športovým koreňom značky Lotus.

Budúcnosť značky Lotus je plne elektrická, o tom svedčí aj najnovší koncept Theory 1. Toto futuristické kupé s klinovitou karosériou je inšpirované legendárnym Lotusom Esprit z druhej polovice 70. rokov, ktorý navrhol známy taliansky dizajnér Giorgetto Giugiaro.

Extravagantný a futuristický dizajn exteriéru

Theory 1 má za úlohu reprezentovať budúci dizajnový jazyk Lotusu. Ostrý klinový profil inšpirovaný Espritom, vedie k výraznej nosovej čepeli s tenkými svetlometmi v tvare bumerangu.

Predná časť kabíny sa svojimi tvarmi vracia k modelu Esprit s motorom v strede.

Zadná časť je vybavená ultratenkými zadnými svetlami, vysúvacím spojlerom a robustným difúzorom. Najzaujímavejšie sú však dvere, ktoré sa otvárajú smerom dozadu a následne do hora.

 

Interiér ako z vesmírnej lode

Základom Theory 1 je karbónový monokok s tromi sedadlami – jedno centrálne umiestnené sedadlo pre vodiča a dve bočné sedadlá pre cestujúcich. Toto rozloženie sedadiel je podobné tomu, ktoré nájdete aj v legendárnom McLarene F1 . Tým však podobnosti o interiéri končia. Interiér je vybavený head-up displejom a obrazovkami vedľa oboch A-stĺpikov namiesto spätných zrkadiel.

Zvláštnosťou je, že do sedadiel, dverí a volantu sú zapustené nafukovacie vankúšiky, ktoré slúžia na masáž cestujúcich. Do opierok hlavy každého sedadla sú dokonca zabudované reproduktory vyrobené pomocou 3D tlačiarne.

 

Dychberúci výkon

Srdcom konceptu Theory 1 je 70,0-kWh batéria, o ktorej Lotus tvrdí, že dokáže poskytnúť dojazd približne 400 km. Spoločnosť Lotus tiež uvádza aj zrýchlenie z nuly na stovku pod 2,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 320 km/h. S výkonom 987 koní je výrazne ,,slabší” ako sucasný Lotus Evija. Toto auto je tiež asi o 300 kilogramov ľahšie ako Evija.