TEST Volkswagen Tiguan: Legenda 3.0

865
Zdroj: Rasťo Bujna

Viete, čo vznikne, keď spojíte Tigra a Leguána? Tiguan! A to v novej generácii, ktorú sme s nadšením očakávali.

Tiguan po novom narástol o rovné tri centimetre do dĺžky a v šírke zas o rovné tri milimetre. Výška mínus jeden a pol centi a rázvor zostal prakticky bezo zmeny. Na test sme dostali to aktuálne najlepšie – výbavu R-Line. Už na prvý pohľad si všimnete obrovskú prednú masku, ktorá sa veľmi nenápadne začína podobať na dizajny elektrických ID-čiek.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Trochu ju zaoblili za účelom aerodynamiky. Koeficient odporu vzduchu klesol z 0,33 na 0,28. Čiže Tiguan má plus-mínus rovnaký odpor ako Golf. A za príplatok sme si vyskúšali aj IQ.Light HD. V tomto segmente budete ťažko hľadať lepšie. Za príplatok tu máme aj najväčšie dostupné 20-palcové disky kolies a zadok, ktorý vyzerá naozaj športovo vďaka čiernemu nárazníku, mimochodom bez koncovky výfuku. A novinkou je i čierna lišta s LED svetlami po celej šírke.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Mini Touareg

Z hľadiska výbavy je nový Tiguan malým Touaregom. Na palube máme príplatkový 15-palcový displej, ktorý vytŕča z palubnej dosky a vyzerá tu ešte rozmernejšie ako v Touaregu. Novú grafiku ste videli už v ID.7-ičke a je spravená veľmi rozumne. Nemáte tu fyzické tlačidlá klímy, ale všetko je okamžite dostupné. Pod multimédiami nájdete priehradku s dvojitým dnom a nabíjačkou na telefón. V stredovom tuneli je po novom aj štartovacie tlačidlo, nájdete tu ručnú brzdu a určite vám neušlo ani nové otočné tlačidlo. Ovláda hlasitosť, jazdný režim a náladové osvetlenie. Tento koncept prinášajú aj Kodiaq a Tiguan, ale každý po svojom.

Sedenie vzadu je viac ako priestranné. Toto bola vždy silná stránka Tiguanu. Aj v novej generácii budete profitovať z posuvnej lavice a nastaviteľného sklonu operadla. Nárast karosérie o 3 centimetre sa prejavil na náraste kufra o slušných 37 litrov. Aktuálne ich ponúkne 652.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Už len automat

Tiguan už s manuálom nedostanete. Dostupný je len automat, ktorého volič sa dostal za volant. Našich takmer 200 naftových koní pod kapotou rozgúľa Tiguan na stovku za 7,7 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje 220 km/h. A to rozhodne nie je málo. Odozva plynového pedála je veľmi živá a sedemstupňová prevodovka funguje presne tak, ako by ste od nemeckej dvojspojky očakávali. Mimochodom, sedemstupňovej a mokrej. Čiže odolnejšej.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

V minulej generácii mala najsilnejšia nafta nie takmer, ale presne 200 koní a vážila o asi 40 kíl menej. Takže medzigeneračne si táto konfigurácia pohoršila o 2 desatiny sekundy. Ale maximálka je vyššia o 4 kilometre. To sú ale skôr nuansy. Oveľa významnejšie sú zmeny na podvozku. Štvorkolky vybavili podvozkom DCC Pro už v sérii a ten je asi tým najvyspelejším, čo Volkswagen ponúka. Ide o tlmič s dvomi ventilmi, z ktorých jeden reguluje prietok kvapaliny počas stláčania tlmiča a druhý počas expanzie, teda rozťahovania. A ono to naozaj funguje. Akurát po akustickej stránke ich je trochu počuť. Navyše rozdiely medzi najtvrdším a najmäkším podvozkom sú obrovské.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Čo sa týka pokoja na palube, iba prednedávnom sme sa vozili v dvojkovom Tiguane a rozdiel je cítiť. V motore ani tak nie. Tvrdší prejav nafťáka v kabíne počujete. Teda hlavne v nižších rýchlostiach. Ale poučka o zníženom odpore vzduchu sa premieta aj do kabíny. Je tu počuteľne tichšie. Pokiaľ ide o spotrebu, tá je v našom prípade na úrovni tabuľkových 6,2 litra na 100 kilometrov. A to je asi o 3 deci na stovku menej ako v predošlej 200-koňovej naftovej verzii.

Tiguan si svoje miesto medzi modernými SUV-čkami obhajuje dokonale a pokračuje vo svojom rodokmeni. Kašle na kompromisy a aj keď ho už neuvidíme vo verzii Allspace, stále má veľmi blízko k rodinám a mladým ľuďom.

Základná cena modelu – Volkswagen Tiguan 1,5 eTSI 7AT 130k: 29 990 €
Základná cena testovanej verzie – Volskwagen Tiguan R-Line 2,0 TDI 4MOT 7AT 193k: 46 890 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1968
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:42 (193)
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:400/1750-3250
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:220
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:7,7
Spotreba - kombi (WLTP)[l/100 km]:6,2-6,4
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:652
Objem nádrže [l]:58
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1800
Dĺžka [mm]:4539
Šírka [mm]:1842
Výška [mm]:1643
Rázvor [mm]:2680