TEST: Toyota RAV4 Adventure | Dobrodružstvo na každý deň

859

Pamätám si na fotky, ktoré iba nedávno kolovali internetom, zobrazujúc podobu Toyoty RAV4 po facelifte. Zaujala ma najmä čierna, opticky výrazná predná maska, ktorá dodávala autu drsnejší náboj. Po predstavení verzie Adventure som pochopil, že išlo „iba“ o novú výbavu, ktorá má za úlohu doplniť súčasnú ponuku tohto úspešného modelu.

Pokladám to za škodu, hlavne pre nemenný zoznam výbavy pre jednotlivé verzie a nemožnosť ich kombinácie. V každom prípade si presne takto predstavujem tú pravú tvár RAV4 bez ohľadu na výbavový stupeň a dúfam, že sa moja predstava predsa len premietne do najbližšieho faceliftu.

Ochranné lemy blatníkov sú v prípade výbavy Adventure mohutnejšie
Zdroj: Redakcia

Adventure vs. ostatní

Zmeny hľadajme najmä vpredu. Logo automobilky sa presunulo do stredu masky, ktorá sa natiahla do výšky a zakryla pôvodnú štrbinu spájajúcu predné svetlomety. Ani by som neveril, čo dokáže nahradenie chrómových prvkov obyčajnou čiernou. Áno, tmavá jednoduchá maska priniesla RAV4 viac agresivity a jednoducho jej pristane. Bodka.

Predná maska sa vážne vydarila
Zdroj: Redakcia

Zboku sa stratil nápis „Hybrid“ a zväčšilo sa ochranné oplastovanie blatníkov. Nové 19-palcové disky určené pre výbavu Adventure pôsobia jednoducho a stále ponúkajú priestor pre pomerne vysokú pneumatiku. Dlhé previsy a priemerná svetlá výška ale naznačujú, že toto SUV nie je určené na zdolávanie náročných terénnych prekážok.

Vzadu sa prakticky nezmenilo nič. Som rád, že sa svetová hybridná jednotka stále nebojí ukázať pravé a funkčné výfuky.

Výbava Adventure obúva špecifické disky kolies
Zdroj: Redakcia

V interiéri som rozdiely oproti iným verziám hľadal márne. S výnimkou červeného prešívania ostalo všetko po starom. Japonci asi neradi menia osvedčené a spoľahlivé riešenia. Majú pravdu, ale predsa len by sa našli prvky, ktoré by si zaslúžili nejaký ten upgrade. Softvér infotainmentu nie je práve intuitívny a grafika je celkom fádna. Prístrojový panel zobrazuje pomerne veľa informácií na malom priestore a spočiatku sa v ňom horšie orientuje. Mobilný telefón sa so zapojeným USB káblom nezmestí do priečinka pod stredovou konzolou.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Ale to je asi všetko, čo sa dá v interiéri kritizovať. Naopak, chválim mohutné madlá na dverách, obrie otočné ovládače ventilácie a poriadny volič prevodovky. Vnútorné materiály pôsobia solídne a dávajú istotu, že vydržia aj drsnejšie zaobchádzanie.

Na ovládanie funkcií v RAV4 nie je potrebný manuál
Zdroj: Redakcia

Poloha za volantom je vyššia, vďaka hlboko ukotveným pedálom ale nemáte pocit, že sedíte na kuchynskej stoličke. Sedadlá sú príjemne tuhé a bohato dimenzované. Mne osobne nevyhovovali dizajnovo pekne zvládnuté, ale príliš „potivé“ poťahy z umelej kože. Niekto iný môže, naopak, oceniť ich jednoduchú údržbu. Možno by stálo za to ponúknuť možnosť výberu poťahov sedadiel aspoň pre vyššie výbavové stupne.

Predné sedadlá sú pohodlné, umelá koža nie je však najlepší nápad
Zdroj: Redakcia

Za dobrodružstvom

Podvozok je naladený kompromisne a skôr pohodlne. Zadnú nápravu pri prejazde zákrut nevyvedú zo želaného smeru ani väčšie nerovnosti. Je ich však trochu počuť a aj cítiť. Náklony sú primerané, nedotáčavosť je korigovaná pohonom zadných kolies a prichádza postupne so zásahmi stabilizačného systému. Na prudké zmeny smeru ale auto reaguje trochu podráždene.

Prehľad o toku energie počas jazdy
Zdroj: Redakcia

Hybridný agregát udeľuje autu dostatočnú dynamiku, a to aj pri vyšších rýchlostiach. Do vysokých otáčok sa vytáča iba pri razantnom a dlhodobom zrýchľovaní. Jeho legendárna efektivita sa podpisuje aj na spotrebe, ktorá v kombinovanom režime nepresiahla 6,3 litra na 100 km. Diaľničná jazda ju dokáže vyhnať nad 7,5 litra.

Verdikt

RAV4 patrí k najlepším neprémiovým stredným SUV na trhu. Jeho dlhodobú obľúbenosť potvrdzujú vysoké predajné čísla na celom svete. Výbava Adventure posunula dizajn auta do drsnejších sfér a verím, že tým pritiahne k dílerom Toyoty ešte viac zákazníkov.

Základná cena modelu – Toyota RAV4 2.0 Valvematic (175k) 6 MT Active (4×2): 27 690 EUR
Základná cena testovanej verzie – Toyota RAV4 2.5 Hybrid (222 k) e‑CVT Adventure (AWD-i): 44 890 EUR
Záruka: 3 roky alebo 100 000 km (5 rokov na komponenty hybridného systému)
EuroNCAP: 5* (2019)

Registračná daň: 550 EUR

Technické údajeToyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Adventure
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:2487
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]:131/(176)/5700
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] :221/3600–5200
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]:163 (222)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,1
Spotreba - kombinovaná [WLTP][l/100 km]:5,6–5,9
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:580
Objem nádrže [l]:55
Prevádzková hmotnosť [kg]:1665–1755
Rozmer pneumatík:235/55 R19
Dĺžka [mm]:4600
Šírka [mm]:1855
Výška [mm]:1685
Rázvor [mm]:2690

 

Mrkni naše nové video: