Toyota oznámila, niekedy koncom minulého roka, že hothatch Corolla GRMN nebude. Pri tom, ako veci rozbehol malý Yaris GRMN, to bol celkom šok. Potom prišiel nový Yaris GR a bolo jasné, kde to športové náčinie naozaj bude. Miernou kompenzáciou je Corolla s balíkom GR Sport. A je prekvapivo schopná aj napriek absencii vrcholnej motorizácie.
GR Sport je vlastne len výbavou, ktorá je dostupná s hybridným pohonom. Ak stačí vizáž a netreba mať tak veľa výkonov, je v ponuke hybrid založený na 1,8-litrovom štvorvalci s výkonom 90 kW (122 k). Ten však nekorešponduje s označením ani trochu. Doplatiť 2 900 eur za hybrid Dynamic Force je takmer nevyhnutné.
Dynamika stojaceho vozidla
Základom transformácie na GR Sport verziu je vonkajšia vizáž. Ale pekne po poriadku, aj keď s bielou perleťou vyzerá Corolla športovo, tých zmien nie je nejako veľa. Maska chladiča má trochu inú mriežku, nárazník pritom ostal rovnaký. Nebolo nutné ho meniť, lebo už základná Corolla vyzerá dynamicky, aj keď stojí.
Vzadu vládne rovnaký princíp zmien. Difúzor je lakovaný čiernou farbou a pridáva niečo, čo asi ani nebolo nutné – imitácie koncoviek výfuku na okrajoch. Reálnu koncovku pri pohľade cez ne budete hľadať naozaj márne; nič neuvidíte, chrómové štvoruholníky s nepravidelným tvarom majú plastovú záslepku. Veľmi výrazne, najmä pri bielej farbe, pôsobia dvojfarebné zliatinové disky s priemerom 18 palcov, ktoré ľahko odvedú pozornosť od spomínaných zbytočností.
Fantastické sedadlá
Toyota to spravila fakt dobre. Predná časť interiéru je príjemná na pohľad a predné sedadlá nezaprú športovú tematiku. Sú síce rovnaké ako vo výbave Executive, len majú iné čalúnenie. Látka s bielymi a červenými prvkami je dobrá na sedenie a ani v lete sa na nej človek neprehrieva. Corolla využíva aj čiastočné nahradenie prístrojov pred vodičom displejom. Jedinou výčitkou v prednej časti tak môže byť informačno-zábavný systém, ktorý sa nezmenil už nejakú dobu. Našťastie, je odladený tak, že všetko funguje dobre.
Predné sedadlá sú výborné, držia telo, sedí sa v nich pohodlne, ale sú mohutné, čo si človek uvedomí, keď sa chce posadiť dozadu. Na zadných je trochu menej miesta, ako by sa dalo čakať od samotnej veľkosti vozidla. Na základný prevoz však priestor stačí. Ísť vzadu na trasu dlhšiu ako 500 kilometrov vyžaduje menšiu výšku. Veľkosťou neoplýva ani batožinový priestor, ktorý musí pod podlahou schovať aj batérie. Jeho objem 313 litrov pri Dynamic Force je na úrovni menších áut. Slabší hybrid ponúka až 361 litrov.
Nie je hot, je len warm
Každý si Corollu GR predstavoval s 1,8-litrovým kompresorom dopovaným štvorvalcom, samosvorom a športovým výfukom. Sen sa rozplynul a miesto hothatchu ponúka automobilka warmhatch. A prekvapivo je dobrý. Dvojlitrový motor s doplnkovým elektromotorom odovzdáva 135 kW (184 k), pričom reakcia na plyn je naozaj bleskurýchla. Je rýchlejšia ako reakcia na dotyk na displeji. Prvá zákruta a je jasné, že GR Sport má výborný podvozok.
Toyote sa naozaj podarilo naladiť auto tak, aby nevytriaslo všetky kosti na horšom povrchu, ale zároveň aby pekne plnilo príkazy pri ostrejšej jazde. Sústava poháňajúca auto má naozaj dosť potenciálu.
Na bežnú jazdu je toto auto dostatočne hot. Pri nastavení bezstupňovej prevodovky do športového režimu dokonca radí predvolené stupne a tým simuluje reálne radenie, ktoré sa dá vyvolať aj pádlami pod volantom. Pritom spotreba zriedkakedy zavíta do škály nad 6 litrov. V meste dokonca zvláda auto jazdiť so spotrebou do 5 litrov. Problémom pri športovom zaobchádzaní sú iba použité pneumatiky Falken, ktoré športové vôbec nie sú.
Hybridy sú cool
Nič nekričí tak, že človek zachraňuje veľryby, polárne medvede a koaly, ako odznaky Hybrid okolo celého auta. Pritom je práve Corolla veľmi schopným, aj keď vnútorne menším, vozidlom. Zvláda nielen mesto s horšími cestami, kde je limit len nízkoprofilová pneumatika, ale zvláda aj kľukaté cestičky mimo mesta.
Základná cena modelu – Toyota Corolla 1,2 Turbo Active: 15 990 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Corolla 2,0 Hybrid Dynamic Force GR Sport : 27 740 €
Záruka: 3 roky/100 000 km
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1987 |
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]: | |
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] : | 190/4400-5200 |
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]: | 135(184)/5500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 180 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 7,9 |
Spotreba - WLTP: [l/100 km]: | 4,9-5,3 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 313/1004 |
Objem nádrže [l]: | 45 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1340 |
Rozmer pneumatík: | 225/40 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4379 |
Šírka [mm]: | 1790 |
Výška [mm]: | 1435 |
Rázvor [mm]: | 2640 |