TEST: Toyota Corolla GR Sport │ Náplasť miesto hothatchu

655
Toyota Corolla GR Sport
Zdroj: Autor

Toyota oznámila, niekedy koncom minulého roka, že hothatch Corolla GRMN nebude. Pri tom, ako veci rozbehol malý Yaris GRMN, to bol celkom šok. Potom prišiel nový Yaris GR a bolo jasné, kde to športové náčinie naozaj bude. Miernou kompenzáciou je Corolla s balíkom GR Sport. A je prekvapivo schopná aj napriek absencii vrcholnej motorizácie.

GR Sport je vlastne len výbavou, ktorá je dostupná s hybridným pohonom. Ak stačí vizáž a netreba mať tak veľa výkonov, je v ponuke hybrid založený na 1,8-litrovom štvorvalci s výkonom 90 kW (122 k). Ten však nekorešponduje s označením ani trochu. Doplatiť 2 900 eur za hybrid Dynamic Force je takmer nevyhnutné.

Toyota Corolla GR Sport
Zdroj: Autor
Zdroj: Autor

Dynamika stojaceho vozidla

Základom transformácie na GR Sport verziu je vonkajšia vizáž. Ale pekne po poriadku, aj keď s bielou perleťou vyzerá Corolla športovo, tých zmien nie je nejako veľa. Maska chladiča má trochu inú mriežku, nárazník pritom ostal rovnaký. Nebolo nutné ho meniť, lebo už základná Corolla vyzerá dynamicky, aj keď stojí.

Toyota Corolla GR Sport
Zdroj: Autor
Zdroj: Autor

Vzadu vládne rovnaký princíp zmien. Difúzor je lakovaný čiernou farbou a pridáva niečo, čo asi ani nebolo nutné – imitácie koncoviek výfuku na okrajoch. Reálnu koncovku pri pohľade cez ne budete hľadať naozaj márne; nič neuvidíte, chrómové štvoruholníky s nepravidelným tvarom majú plastovú záslepku. Veľmi výrazne, najmä pri bielej farbe, pôsobia dvojfarebné zliatinové disky s priemerom 18 palcov, ktoré ľahko odvedú pozornosť od spomínaných zbytočností.

Toyota Corolla GR Sport
Zdroj: Autor
Zdroj: Autor

Fantastické sedadlá

Toyota to spravila fakt dobre. Predná časť interiéru je príjemná na pohľad a predné sedadlá nezaprú športovú tematiku. Sú síce rovnaké ako vo výbave Executive, len majú iné čalúnenie. Látka s bielymi a červenými prvkami je dobrá na sedenie a ani v lete sa na nej človek neprehrieva. Corolla využíva aj čiastočné nahradenie prístrojov pred vodičom displejom. Jedinou výčitkou v prednej časti tak môže byť informačno-zábavný systém, ktorý sa nezmenil už nejakú dobu. Našťastie, je odladený tak, že všetko funguje dobre.

Toyota Corolla GR Sport
Zdroj: Autor
Zdroj: Autor

Predné sedadlá sú výborné, držia telo, sedí sa v nich pohodlne, ale sú mohutné, čo si človek uvedomí, keď sa chce posadiť dozadu. Na zadných je trochu menej miesta, ako by sa dalo čakať od samotnej veľkosti vozidla. Na základný prevoz však priestor stačí. Ísť vzadu na trasu dlhšiu ako 500 kilometrov vyžaduje menšiu výšku. Veľkosťou neoplýva ani batožinový priestor, ktorý musí pod podlahou schovať aj batérie. Jeho objem 313 litrov pri Dynamic Force je na úrovni menších áut. Slabší hybrid ponúka až 361 litrov.

Toyota Corolla GR Sport
Interiér je vylepšený len zmenenou látkou a niekoľkými detailami
Zdroj: Autor

Nie je hot, je len warm

Každý si Corollu GR predstavoval s 1,8-litrovým kompresorom dopovaným štvorvalcom, samosvorom a športovým výfukom. Sen sa rozplynul a miesto hothatchu ponúka automobilka warmhatch. A prekvapivo je dobrý. Dvojlitrový motor s doplnkovým elektromotorom odovzdáva 135 kW (184 k), pričom reakcia na plyn je naozaj bleskurýchla. Je rýchlejšia ako reakcia na dotyk na displeji. Prvá zákruta a je jasné, že GR Sport má výborný podvozok.

Toyota Corolla GR Sport
So spotrebou sa v meste dá dostať na naozaj nízke hodnoty
Zdroj: Autor

Toyote sa naozaj podarilo naladiť auto tak, aby nevytriaslo všetky kosti na horšom povrchu, ale zároveň aby pekne plnilo príkazy pri ostrejšej jazde. Sústava poháňajúca auto má naozaj dosť potenciálu.

Toyota Corolla GR Sport
Sedadlá sú pohodlné aj napriek športovému tvaru
Zdroj: Autor

Na bežnú jazdu je toto auto dostatočne hot. Pri nastavení bezstupňovej prevodovky do športového režimu dokonca radí predvolené stupne a tým simuluje reálne radenie, ktoré sa dá vyvolať aj pádlami pod volantom. Pritom spotreba zriedkakedy zavíta do škály nad 6 litrov. V meste dokonca zvláda auto jazdiť so spotrebou do 5 litrov. Problémom pri športovom zaobchádzaní sú iba použité pneumatiky Falken, ktoré športové vôbec nie sú.

Toyota Corolla GR Sport
Nie, to nie sú reálne koncovky výfuku, sú to len imitácie
Zdroj: Autor

Hybridy sú cool

Nič nekričí tak, že človek zachraňuje veľryby, polárne medvede a koaly, ako odznaky Hybrid okolo celého auta. Pritom je práve Corolla veľmi schopným, aj keď vnútorne menším, vozidlom. Zvláda nielen mesto s horšími cestami, kde je limit len nízkoprofilová pneumatika, ale zvláda aj kľukaté cestičky mimo mesta.

Základná cena modelu – Toyota Corolla 1,2 Turbo Active: 15 990 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Corolla 2,0 Hybrid Dynamic Force GR Sport : 27 740 €
Záruka: 3 roky/100 000 km

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1987
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]:
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] :190/4400-5200
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]:135(184)/5500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:7,9
Spotreba - WLTP: [l/100 km]:4,9-5,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:313/1004
Objem nádrže [l]:45
Prevádzková hmotnosť [kg]:1340
Rozmer pneumatík:225/40 R18
Dĺžka [mm]:4379
Šírka [mm]:1790
Výška [mm]:1435
Rázvor [mm]:2640