TEST: Toyota C-HR Hybrid Dynamic Force | Šoková terapia

2131

Toyota svojím odvážnym modelom C-HR už v roku 2016 dokázala, že je schopná vytvoriť nielen spoľahlivé, ale aj dizajnovo originálne auto. Malý crossover plný kriviek a záhybov pôsobil veľmi dynamicky a dravo. Chýbal mu však pohonný agregát, ktorý by sekundoval jeho svalnatému telu.

Nedávny facelift ale tento nedostatok odstránil. Piata generácia hybridného systému stavila (okrem iného) na atmosféricky plnený dvojliter, ktorý v spojení s výkonným elektromotorom dokáže uspokojiť aj náročnejšieho vodiča.

Asi najvýraznejšou zmenou na zadnej strane auta je nová LED grafika združených svetiel

Nepovinné retuše

Niekde sa uberie z hrán, inde zase pridá. Zmenia sa nárazníky, zjemní sa svetelný LED podpis… takto sa dnes robia facelifty exteriéru. C-HR nie je výnimkou. Hmlovky sa presunuli vyššie, predné svetlomety sa zaoblili a dostali novú grafiku. Zadné združené svetlá nezostali pozadu a po novom sú zvrchu prepojené tmavou lištou. Spolu s dominantným spojlerom a zreteľnou odtrhovou hranou pod zadným oknom dotvárajú agresívny celok novej C-HR. Nová oranžová farba krivky auta zvýrazňuje a v kontraste s čiernou strechou robí auto ešte nápadnejším.

Kombinácia výraznej oranžovej farby karosérie a čiernej strechy s tmavými diskami kolies C-HR mimoriadne svedčí

Android Auto/Apple Car Play

Interiér kopíruje vonkajšiu modernu a prináša nevšedne tvarovanú palubnú dosku so stredovou konzolou natočenou na vodiča. Namiešaný mix rôznych typov materiálov pôsobí sviežo a luxusne. Štedré použitie klavírneho laku na stredovom tuneli a dokonca aj na volante dobrý dojem však trochu kazí.

V interiéri sa určite nudiť nebudete. Má nápaditý dizajn a je tvorený kvalitnými materiálmi.

Toyota bola jedna z posledných automobiliek, ktorá odolávala trendu podpory služieb Android Auto a Apple Car Play. Rokom 2020 sa všetko mení a väčšina jej modelov tieto služby po novom už podporuje. Po týždni používania auta môžem potvrdiť, že všetko funguje bez najmenšieho problému. Ešte vyriešiť miesto na odloženie pripojeného telefónu a doplniť tlačidlo na priamy prístup k týmto službám …

Infotainment sa vrátil k fyzickým tlačidlám po stranách jeho displeja a dokonca potenciometru na ovládanie hlasitosti.

Konečne Android Auto s kompatibilnými aplikáciami!

Zdá sa, že C-HR je určené skôr pre vodičov nižšej postavy. Nech som sa snažil akokoľvek, pri mojej výške 185 cm som musel pri posede za volantom robiť kompromisy. Sedí sa príliš vysoko a rozsah nastavenia volantu je nedostatočný. Buď som nedočiahol poriadne na volant, alebo som sa kolenom dotýkal volantu.

Predné sedadlá majú výborné tvarovanie, sú však ukotvené príliš vysoko

Pri vyššom vodičovi a spolujazdcovi si dozadu už žiadni dlháni pohodlne nesadnú. Navyše budú mať ešte aj stiesnený pocit vďaka malým zadným oknám.

Ako hatchback

Naladenie podvozka sa Toyote podarilo. Uloženie akumulátorov do batožinového priestoru pomohlo lepšiemu rozloženiu hmotnosti, čo sa prejavilo na stabilných jazdných vlastnostiach a v zákrutách k nízkemu sklonu k nedotáčavosti. Hybridný motor je dostatočne výkonný aj za hranicou povolenej rýchlosti na diaľnici. Typický vysávačový efekt sa obmedzí iba na situácie pri snahe o maximálne zrýchlenie. Ani pri častom využívaní výkonového potenciálu C-HR som sa s priemernou spotrebou nedostal nad hodnotu 6,5 litra na 100 km. Čistá diaľničná jazda ju však dokáže zdvihnúť nad 8 litrov.

Dokonale vyplnený motorový priestor

Verdikt

Silnejší hybrid pritiahne k C-HR zákazníkov, ktorí okrem extravagantného dizajnu a ekologického pohonu očakávajú od auta aj solídnu dynamiku. Posedom za volantom však dokonale uspokojí iba vodičov s priemernou výškou postavy.

Základná cena modelu – Toyota C-HR 1.2 116k Turbo Comfort 6 M/T: 20 990 EUR
Základná cena testovanej verzie – Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force 184k e-CVT Premiere Edition : 31 990 EUR
Záruka: 3 roky alebo 100 000 km (5 rokov na komponenty hybridného systému)

Registračná daň: 350 EUR

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový + elektromotor
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1987
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]:112(153)/6000
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] :190/5200
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]:135 (184)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,2
Spotreba - kombinovaná [WLTP] [l/100 km]:5,3–5,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:358
Objem nádrže [l]:43
Prevádzková hmotnosť [kg]:1485–1525
Rozmer pneumatík:225/50R18
Dĺžka [mm]:4360
Šírka [mm]:1795
Výška [mm]:1555
Rázvor [mm]:2640