Názov Kodiaq je po názve Karoq stále skloňovaný všetkými pádmi vo všetkých kútoch našej krajiny. Preto sme v súlade s aktuálnymi motoristickými trendmi vyskúšali benzínovú motorizáciu 2.0 TSI.
Aj po takmer roku od uvedenia, je stále badať zaujaté pohľady na Kodiaq u verejnosti. Nové, dlhoočakávané a všetkými dopredu milované auto vyvoláva v uliciach miest stále reakcie, za ktoré by sa nehanbil ani ľubovoľný exotický superšport. Nakoniec, Kodiaq sme už v redakcii testovali (marec 2017 – Test: Škoda Kodiaq | Načo Ferrari? Postačí Kodiaq!), preto sa skôr ako jeho praktickej stavbe, budem venovať jeho „benzínovému srdcu”.
Excelentná priestorovosť
Vodič so spolujazdcom sadajú do sedadiel s príjemnou oporou stehien a dobrým bočným vedením. Posed je vysoký, ale nie až taký, aby som si pripadal, že sedím nad interiérom. Stalo sa už zaužívaným štandardom, že sa Škoda snaží excelovať v oblasti vnútorného priestoru, najmä však pri objeme kufra. U Kodiaqa tomu samozrejme nie je inak a možno s pokojným srdcom povedať, že sa „zadarilo“ na všetkých frontoch. O priestore pre posádku zadných sedadiel, by sa dala napísať samostatná kapitola. Vďaka rázvoru 2791 mm sa nielenže posadím za sedadlo vodiča nastavené na moju 185-centimetrovú postavu, ale ešte si tu nájdem veľkú rezervu ako v priestore nad hlavou, tak najmä na nohy.

Pretekár v utajení
Hoci si dnes ešte stále veľa ľudí predstaví veľké SUV skôr s naftovým motorom pod kapotou, náš testovací kúsok bol vybavený benzínovým agregátom. Konkrétne 180-koňovým štvorvalcom 2.0 TSI s krútiacim momentom 320 Nm. O prenos sily ku kolesám – primárne k tým predným, hoci v prípade potreby ku všetkým štyrom – sa stará 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG.

Je to práve prevodové ústrojenstvo, ktoré občas svojim „zacukáním“ pri rozjazdoch alebo podradení mierne naruší inak veľmi kultivovaný prejav motora. Benzínový agregát je sám o sebe tichý, pokojný, a to za všetkých okolností. Ani otáčky pod 1500 za minútu mu nerobia väčší problém a ručičke otáčkomera ukazujúcej hodnotu 1800 ot./min sa dostaví plynulý a lineárny záťah, pokračujúci skrz celé spektrum až po červenú zónu. Pri dynamickej jazde nie je problém dvojliter vytočiť až k hranici šesťtisíc otáčok. Vo vyšších otáčkach sa síce ozve do interiéru, ale jeho zvuk je sympaticky ostrý, proste športový.
Dostihový kôň s apetítom poníka
S dynamikou relatívne veľkého, Kodiaqa nemá motor ani najmenší problém. Zrýchlenie z nuly na sto za rovných osem sekúnd je vôbec najrýchlejšie, ktoré vie nové SUV dosiahnuť, ba ani v diaľničných rýchlostiach sa motor nestratí. Pričom pri 130-tke odoberá z nádrže 8,5 litra 95-oktánového benzínu každých 100 kilometrov. Po okreskách sa dá jazdiť za 6,5 litra. Prevodovka radí logicky a rýchlo, takže ani porcia športového vyžitia nie je zo strany pohonného ústrojenstva zakázaná. Stačí sa len zmieriť s o niečo vyššou spotrebou, ktorá sa v takom prípade začína číslom 10. Holt, 180 koní musí dostať nažrať.

Vo vnútri vozidla aplikuje Škoda nový prístup k rozloženiu interiéru a prvkov v ňom. Infotaiment je úplne nový, fyzické tlačidlá sú tu z väčšej časti minulosťou a boli nahradené dotykovými tlačidlami v lesklom čiernom rámčeku. Čo sa funkčnosti týka, na každý pokyn reaguje systém s príkladnou svižnosťou.
Základná cena modelu – Škoda Kodiaq 1.4 TSI 92 kW (125 k) 6° MP: 21 690 €
Základná cena testovanej verzie – Škoda Kodiaq 2.0 TSI 132 kW (180 k) 7° AP 4×4: 31 490 €
Záruka: 5 rokov
Registračná daň: 530 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1984 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 132 (180)/3900-6000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 320 /1400-3900 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 207 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 8,0 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 9,1/6,4/7,4 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 720/2065 |
Objem nádrže [l]: | 65 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1695 |
Rozmer pneumatík: | 235/60 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4697 |
Šírka [mm]: | 1882 |
Výška [mm]: | 1676 |
Rázvor [mm]: | 2791 |