TEST: Škoda Kamiq | Tretie Q do partie

1519

Spočiatku sa zdalo, že Kamiq bude iba zvýšená Scala s prvkami SUV. Škode sa však podarilo postaviť sympatický mestský crossover, ktorý sa dizajnom výrazne odlišuje od doterajších modelov českého výrobcu.  

Kamiq sa zaradil do radu modelov veľmi obľúbeného segmentu, ktorému dávajú zákazníci stále viac prednosť pred hatchbackmi nižšej strednej triedy. Vyniknúť v silnej konkurencii nie je jednoduché, Kamiq má však všetky predpoklady, aby to dokázal.

Modrá farba Kamiqu pristane

Sympaťák

Výrobca tentokrát nestavil na terénny vzhľad s oplastovanými blatníkmi a prahmi. Auto naopak pôsobí kompaktne a off-road prvky sú naznačené iba na nárazníkoch. Veľké disky kolies so zaujímavým plným dizajnom pridávajú na športovosti. Zboku vynikne bohaté presklenie a subtílny C-stĺpik. Predné delené svetlá nie sú novým prvkom na poli automobilového dizajnu, malej Škode však veľmi pristanú. Mne sa najviac páčila zadná časť. Do priestoru vystúpené a dolu zahnuté svetlomety ohraničujú boky auta, kým spodok je vkusne vnorený do mohutného nárazníka. Náznak výfukových otvorov je zbytočný…

Zaujímavo tvarované disky dokonale vyplňujú priestor blatníkov

Rozpočet nepustí

Interiér Kamiqu už nie je taký jedinečný a zdieľa ho s modelom Scala. Vymýšľanie nových prvkov by bolo nákladné a, úprimne, aj zbytočné. Palubná doska pôsobí stroho, ale moderne. Osempalcový displej je umiestnený na správnom mieste a všetky ovládacie prvky sú v pohodlnom dosahu.

Palubná doska pôsobí pomerne stroho a chladne

Výbava testovaného auta prináša klasické budíky s jednoduchým displejom uprostred. Napriek ich prehľadnosti som uprednostnil digitálny prístrojový panel. Volant má správny tvar a dostatočnú hrúbku venca, chýbalo mi na ňom však ovládanie tempomatu. Budem sa asi opakovať, ale nastavenie ventilácie pomocou fyzických tlačidiel a displeja nebol šťastný nápad…

Nenašlo by sa miesto na ovládanie smeru a intenzity prúdenia vzduchu?

Predné sedadlá patria k najlepším v triede. Napriek ich športovému tvaru s integrovanými opierkami hlavy poskytujú výborné pohodlie a neunavia posádku ani na dlhších cestách. Lakťová opierka nie je síce príliš rozmerná, ale aj vďaka jej polohovaniu svoj účel plní na jednotku. Odkladací priestor pod ňou je skôr symbolický.

Predné sedadlá sú napriek ich dizajnu viac pohodlné ako športové

Na polohu za volantom nemôžem povedať krivé slovo. Sedí sa pomerne nízko, pedále sú dokonale rozmiestnené a volant je široko nastaviteľný. Výborný výhľad každým smerom podtrhujú rozmerné spätné zrkadlá.Zadná lavica poskytne dostatočné pohodlie už iba nižším postavám. Mojich 185 cm mi nedovolí sedieť „za sebou“ bez kontaktu s prednými sedadlami.

Na zadných sedadlách je dosť miesta iba pre dvoch nižších pasažierov

Nad hlavou je však miesta na rozdávanie. Prítomnosť výlučne USB-C vstupov už neprekvapí, je však nutné zaobstarať si príslušný kábel, čo umožní využívať podporu Android Auto a Apple Car Play. „Simply Clever“ batožinový priestor poteší svojimi rozmermi a využiteľnosťou, menej už nepraktickým schodom po sklopení zadnej lavice.

Šetríme

Naftová jedna-šestka príjemne prekvapila svojím nenúteným a mäkkým prejavom. Nesklamala ani výkonom najmä v stredných otáčkach a potešila hlavne pri tankovaní. Pri svižnej kombinovanej jazde sa uspokojí s piatimi litrami nafty na 100 km.

Kamiq sa aj na príplatkových 18-palcových kolesách dokáže pomerne jednoducho vysporiadať s nástrahami slovenských ciest. Posádku náklonmi v zákrutách nevystraší a stopu drží uspokojivo dlho aj pri vyššej nájazdovej rýchlosti.

Verdikt

Škoda Kamiq bola podľa mňa až do predstavenia novej Octavie asi najkrajším modelom značky. Spoľahlivo poslúži ako druhé auto do mesta, prípadne ako praktické auto pre rodinu s malými deťmi. Ja by som si priplatil za vyššiu výbavu a naftu vymenil za skvelý benzínový motor 1.5 TSI.

Základná cena modelu – Škoda Kamiq Active 1.0 TSI 70 kW (95 k) 5° MP : 14 990 €
Základná cena testovanej verzie – Škoda Kamiq Ambition 1.6 TDI 85 kW (115 k) 6° MP: 20 540 €
Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km (predĺžená do 150 000 km za poplatok)

Registračná daň: 90 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:85 (115) / 3 250 – 4 000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:250 / 1 500 – 3 250
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:193
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10.2
Spotreba paliva kombinovaná [WLTP] [l/100 km]:4,8 – 5,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor základný/maximálny [l]:400/1 395
Objem nádrže [l]:50
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1 336 – 1 495
Rozmer pneumatík:215/45 R18
Dĺžka [mm]:4 241
Šírka [mm]:1 793
Výška [mm]:1 531
Rázvor [mm]:2 651