TEST: Peugeot e-2008 GT Pack⎜Manifest futurizmu

798
Zdroj: František Pisarovič

V záplave automobilov, ktoré sa chvália svojou elektrickou podstatou je e-2008 takým milým osviežením. Jednoducho tým, že je cool bez ohľadu na to, či má pod kapotou spaľovací motor, alebo transformátor.

Je to skrátka moderný pohľad na rodinné auto bez ohľadu na klasické kategórie. Dobre dochutená všehochuť. Peugeot skrátka vycítil, že pôvodnú fluidnú koncepciu dizajnu, ktorá sa vyvinula ešte z čias širokých papulí na maske chladiča, treba radikálne vymeniť.

Nie je prvým Peugeotom s pazúrmi denného svietenia, e-2008 ich však nosí obzvlášť efektne.
Zdroj: František Pisarovič

Štýl pre masy

Aj na moje prekvapenie, futuristická 2008 je po roku a pol na trhu rovnako príťažlivá ako nová. Vdačí za to sebavedomému postoju s dlhým rázvorom, vysokej svetlej výške a v prvom rade horizontálnejšiemu členeniu plôch, ako v prípade predchodcu.

Mrkni aj náš videotest tohto auta!

Akože, nech sa na mňa nikto nehnevá, s príchodom novej dvetisícosmičky na tú starú všetci zabudli. Podobne ako kedysi na Matru Rancho, z ktorej si brala príklad.

Peugeot 2008 vyzerá atraktívne a moderne.
Zdroj: František Pisarovič

Peugeot e-2008 chce byť rodinným elektromobilom pre masy. Ako “električku” ho môžete mať v každej výbave, v ktorej sa ponúka aj spaľovák. To znamená, že aj keď my tu máme verziu GT Pack za ambicióznych 36 390 eur, vy môžete ísť aj do výbavy Active za 31 390 eur. A to je napríklad menej, ako chce Renault za svoje velepopulárne Zoe a len o 270 eur viac, ako chce Volkswagen za svoje ID.3 s menšou baterkou.

Až čas však ukáže, ako bude jeho vizáž starnúť.
Zdroj: František Pisarovič

Poďme však naspäť k našej testovanej verzii GT Pack. Akoby to nebolo jasné už pri pohľade zvonka na efektné, ale stále komfortné 18” disky s profilom gumy 55 či prepracovanú masku chladiča s elementami vo farbe karosérie, toto auto je postavené na efekt.

Postupne sa zvyšujúci pontón karosérie priťahuje pohľady.
Zdroj: František Pisarovič

Na efekt (ale nie defekt)

A je aj efektne vybavené vnútri. Sedadlá sú potiahnuté sivou alcantarou s dvojfarebným prešívaním a je tu aj ambientné podsvietenie interiéru. Úplne francúzsky je však prístrojový panel, ktorý pri konkurencii naozaj nemá obdoby. Ide o spolovice projekčný displej i-cockpit s dvoma úrovňami a perfektným rozlíšením, ktorý si viete do veľkej miery personalizovať.

Interiéry Peugeotu sú v poslednej dobe veľmi futuristické – no aj špecifické na polohu volantu a sedadla vodiča.
Zdroj: František Pisarovič

Podobne ako napríklad e-208, aj e-2008 zanecháva (takmer) rovnakú praktickosť ako jeho fosílny príbuzný. Batožinový priestor si ponechal svojich 405 litrov a dvojitú podlahu, aj keď je pravda, že pri schluss-defekte musíte volať odťahovku, je tu totiž len lepiaca sada.

Problém môže nastať pri vyšších ľuďoch, ktorí majú radi volant vyššie.
Zdroj: František Pisarovič

Rozdiely medzi režimami Sport, Normal a Eco nie sú len kozmetické, ale je ich cítiť na ceste, aj na stopkách.  Len v režime Sport totiž e-2008 využíva všetkých svojich 260 newtonmetrov a 100 kilowattov výkonu tak, ako ich fyzikálne zákony stvorili. V ostatných režimoch auto plynový pedál tak ochotne nesleduje, človek musí pedál akcelerátora s celkom dlhou dráhou chodu tlačiť často až ku kickcdownu.

Vzadu je miesta prekvapivo dosť.
Zdroj: František Pisarovič

Pohoďák

Riadenie je typicky peugeoťácke, takže nemá cit, ale vôbec nevyžaduje námahu. S ťažkým elektrickým pohonom si dobre rozumie aj naladenie podvozku, ktorý má podobne, ako spaľovák, tlmiče mäkké v rozťahu a tuhé v stlačení. Predok auta sa teraz na nerovnostiach nespráva ako lietadlo pri vzlete.

Batožinový priestor nestratil nič zo svojej praktickosti, keďže batéria sa nachádza v podlahe. Má stále krásnych 405 litrov.
Zdroj: František Pisarovič

A napokon pohon. Aj keď sa spaľovacie motory môžu snažiť ako chcú, kulitovovanosť a ochotu fungovať, ktorú ponúka elektromobil, proste nikdy nedosiahnu. Pre vás to znamená – napríklad – totálne plynulú jazdu, ktorú viete kedykoľvek nakopnúť kickdownom, alebo len tak bez chlebíka v režime Sport. Aj v ňom vás však nebude vyrušovať zle vektorovaný prísun krútiaceho momentu po turbodiere či vibrácie motora, skrátka idete, kam chcete a robíte to potichu, pomocou maličkého volantu ako z arkádovej hry.

Moderné rodinné auto so všetkým, čo k tomu prináleží.
Zdroj: František Pisarovič

Navyše, elektromobily majú oproti ich spaľovacím súrodencom tú výhodu, že vibrácie nie sú podmienkou ich fungovania. O pár rokov bude e-2008 pravdepodobne pôsobiť v ďaleko lepšej kondícii, ako jeho spaľovací bratranec. A to možno aj na baterke, ktorej Peugeot verí natoľko, že aj po ôsmich rokoch alebo 160 tisíc kilometroch bude mať stále viac ako 70 percent kapacity.

Základná cena modelu – Peugeot 2008 1,2 PureTech 100k BVM6 Active: 17 990 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot e-2008 GT Pack: 37 090 €
Záruka: 2 roky (bez obmedzenia najazdených kilometrov)
Euro NCAP: 4* (2021)
Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:Elektromotor
Najvyšší výkon [kW (k)]:100 (136)
Najvyšší krút. moment [Nm]:260
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:150
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,0
Dojazd – WLTP [km]:310
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:405
Kapacita batérie [kWh]:50
Pohotovostná hmotnosť [kg]:2030
Rozmer pneumatík:215/55 R18
Dĺžka [mm]:4300
Šírka [mm]:1770
Výška [mm]:1530
Rázvor [mm]:2605
Mrkni naše nové video: