TEST: Opel Corsa 1.5 CDTI | Červená Čiapočka

1966

Budúcnosť automobiliek stojí a padá na ich schopnosti zdieľať časti svojich produktov s konkurenciou. Ďalšou možnosťou je spájanie tradičných automobilových výrobcov do obrovských koncernov. Výsledkom sú potom autá postavené na rovnakých podvozkoch a poháňané rovnakými motormi. Aby sa však neodlišovali iba dizajnom, konečné naladenie jednotlivých komponentov si výrobcovia robia vo vlastnej réžii.

Corsa šiestej generácie vznikala na spoločnej platforme modelov koncernu PSA. Na rozdiel od svojho francúzskeho bratanca Peugeot 208 si zachovala klasickú palubnú dosku, čím cieli skôr na konzervatívnejšiu klientelu.

Červená farba, veľké disky … Corsa sa jednoducho vydarila.

Vonkajší dizajn? Bez výhrad.

V testovanej červenej farbe si ho zamiluje asi každý. Elegantné, jemné tvary bez zbytočných výstrelkov. No, jeden by sa našiel na vrchnej časti C-stĺpika. Čierny pás akoby pokračoval vo vrchnej línii bočných okien a plynulo prechádzal do zadného skla. Trochu chrómu na spodku okien, odlišné nárazníky a čierne kryty spätných zrkadiel prezrádzajú, že ide o športovo ladenú verziu GS-ine. K vizuálnej dokonalosti chýba iba čierna strecha, ktorou však auto nedisponovalo.

C-stĺpik s čiernym pásom dodáva autu šmrnc

Klasika poteší

Interiér je zmesou klasického prístupu nemeckého výrobcu s prvkami koncernu PSA. Chválim prehľadné ciferníky prístrojového štítu, do ruky dobre padnúci volant so športovo hrubým vencom a panel ventilácie plne ovládateľný fyzickými tlačidlami. Multimediálny systém s už koncernovým softvérom síce nepatrí k najrýchlejším, je však prehľadný a jednoduchý.

Na rozdiel od francúzskeho súrodenca stavil Opel na klasickú prístrojovú dosku

Zmes mäkčených a tvrdých plastov tvorí na pohľad strohú, ale účelne tvarovanú palubnú dosku so stredovou konzolou naklonenou na vodiča.Predné sedadlá malej Corsy poskytujú pohodlie presahujúce segment malých automobilov. Na miesto vpredu do šírky či výšky sa nedá sťažovať, problém som však mal s malým priestorom medzi pedálmi a celkovo aj s priestorom pre nohy. S hrubšími zimnými topánkami je niekedy radosť šoférovať…

Predné sedadlá uspokoja aj rozmernejšie postavy

Zadné sedadlá poskytnú dostatočný priestor azda iba deťom, čo však v tejto triede áut nie je výnimkou. Rovnako neprekvapí ani malý objem batožinového priestoru.

Mäkko a úsporne

Dieslové motory sa zo segmentu B pomaly vytrácajú. Opel napriek tomu na naftu nezanevrel a v ponuke jeden motor ponechal. Jedna-päťka má veľmi príjemný mäkký prejav podporený dlhými prevodmi šesťstupňového manuálu. Motor sa prebúdza tesne nad hranicou 1500 a plynule zaberá až do hodnoty 3500 otáčok. Auto napriek papierovým hodnotám pôsobí pomerne svižne a nenechá sa zahanbiť ani na diaľnici. Netreba sa však báť v správnom čase podradiť, k čomu prekvapivo vyzýva aj indikátor na prístrojovom paneli.

Analógové „budíky“ sa pomaly vytrácajú aj z triedy malých áut

Naladenie podvozku patrí k tým tvrdším, stále však poskytuje slušné pohodlie aj na 17-palcových kolesách. Príjemným prekvapením boli jazdné vlastnosti auta, ktoré robia z Corsy jedno z najzábavnejších áut vo svojej triede, a to aj napriek vyššej hmotnosti naftového motora na prednej náprave.

Corsa by si zaslúžila elegantnejšiu hlavicu prevodovej páky

Dieslová Corsa rovnako boduje aj v spotrebe paliva. Okresky si vypýtajú niečo cez 4 litre paliva, na diaľnici sa dá pri dodržiavaní rýchlostných limitov zmestiť do 5 litrov na 100 km.

Verdikt

Prečo Corsa? Pre dizajn, jazdné vlastnosti a špičkový posed za volantom. S vydareným, ale predsa len dieslovým, motorom však iba v prípade pravidelných jázd mimo mesto.

Základná cena modelu – Opel Corsa (Corsa) 1.2 55kW: 11 790 €
Základná cena testovanej verzie – Opel Corsa GS Line 1.5 CDTI 75kW: 17 990 €
Záruka: 5 rokov záruka BASIC (záruka na 5 rokov/150 000km na motor, prevodovku a rozvodovku)

Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1499
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:75(102)/3 500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:250/1 750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:188
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,2
Spotreba kombinovaná (WLTP) [l/100 km]:4,0 – 4,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:309
Objem nádrže [l]:41
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1165
Rozmer pneumatík:205/45 R17
Dĺžka [mm]:4060
Šírka [mm]:1765
Výška [mm]:1433
Rázvor [mm]:2538