TEST: Nissan Pulsar – veľkolepý „comeback“

1457
" "

Keď Nissan v roku 2007 prišiel na trh s Qashqaiom, Japonci pochopili, čo je to konkurenčná výhoda. V nižšej strednej triede vtedy ešte skoro žiaden výrobca neponúkal SUV, a tak sa Qashqai tešil veľkej popularite. To sa bohužiaľ o Almere nedalo povedať. Niežeby to nebol úspešný model. Naopak, Almera patrila medzi najpredávanejšie Nissany, lenže najmä v Európe to nemala ľahké. Bojovala s konkurentmi, ktorí tu mali dlhoročnú tradíciu. Jej nástupca, model Tiida, tento boj v Európe prehral na celej čiare. Preto tá dlhšia pauza. Nissan stavil na Qashqai, ktorému sa darilo oveľa viac, pretože práve tento model patril medzi zakladateľov segmentu kompaktných SUV presne tak, ako napríklad Volkswagen, dá sa povedať, unifikoval nižšiu strednú triedu svojím Golfom.

Nekonečný priestor
Nissan povzbudený úspechom modelového radu Qashqai a vrúcnym prijatím jeho druhej generácie na európskych trhoch, predstavuje menší Pulsar. Taktiež ide o auto segmentu C, no bez off-roadových schopností. Tento klasický rodinný hatchback však do veľkej miery využíva osvedčenú techniku Qashqaia. Interiér je prakticky totožný. Nájdete v ňom rovnaký volant, prístrojový panel či infotainment so všetkými funkciami. Žolíka má však toto auto schovaného na zadných sedadlách. Zvonku to dokonalo maskuje svojimi športovo strihnutými krivkami, no na zadných sedadlách je toľko miesta, že sa tam dá sedieť s preloženými nohami. Podobne ako napríklad v Škode Superb. Neviem, ako to konštruktéri dokázali, ale to miesto na zadných sedadlách je bezkonkurenčne najväčšie v tomto segmente. Je pravda, že pri pohľade na zadné dvere si človek môže všimnúť, že sú akési dlhšie, no skôr by som povedal, že celé auto je v skutočnosti o dosť väčšie, ako vyzerá na fotkách. Batožinový priestor má ale iba priemerných 385 litrov.

Rekordér
Nissan Pulsar ma tiež prekvapil vysokým komfortom jazdy. Interiér má dobré odhlučnenie, sedadlá sú mimoriadne pohodlné a podvozok je naladený veľmi príjemne. S nerovnosťami si hravo poradí, pričom v zákrutách auto drží odhodlane. Výraznú tendenciu k nedotáčavosti som nepostrehol. V hraničných situáciách je Pulsar viac pretáčavý, no skôr, ako by k niečomu došlo, do hry vstúpi ESC a do vášho nezriadeného jazdného štýlu opäť prinavráti kostolný poriadok.

Ďalšou disciplínou, v ktorej Nissan Pulsar exceluje, je spotreba paliva. Pod kapotou nami testovaného auta pracoval starý známy motor 1.5 dCi, ktorý poznáme aj z modelov francúzskej automobilky Renault. Je pravda, že tento motor je už vo výrobe nejaký ten piatok, no stále patrí medzi najúspornejšie motory na trhu. Má síce citeľnú „turbodieru“ a k životu sa poriadne preberie až niekde pri 2 000 ot./min., no čo sa spotreby paliva týka, je to skutočný šampión. Ešte máme síce iba november, ale myslím, že môžem s čistým svedomím prehlásiť, že Nissan Pulsar dCi 110 je to najúspornejšie auto, ktoré sme počas roka 2014 testovali. V meste sme totiž bez nejakého obmedzovania sa jazdili za päť litrov nafty na 100 km. Na diaľnici to bolo vďaka šesťstupňovej prevodovke ešte menej. Motor pri 130 km/h totiž točí iba 2 200 ot./min, čo predstavuje spotrebu 4,3 l/100 km. So zapnutou klimatizáciou je však spotreba až o liter vyššia. Na cestovnú rýchlosť 130 km/h je to ale ešte stále dobrá hodnota. Mimo mesta (a aj mimo diaľnic) sa dá s týmto autom jazdiť za menej ako štyri litre nafty na 100 km.

Resumé
Myslím si, že Nissan Pulsar má všetky predpoklady na úspech. Treba ho však objaviť. Pripomína mi takú šedú myšku, ktorá bude v rámci konkurencie vždy žiť v tieni Golfu, Focusu, či Astry, no nevynikne dokonca ani v predajniach Nissanu. Tam je zas tou jasnejšie svietiacou hviezdou Qashqai. Napriek všetkému je ale Pulsar až prekvapivo dobré auto. Komfortné a až nečakane priestranné. Zaujať nepochybne dokáže aj priaznivou cenou, aj keď je pravda, že napríklad spomínaný Opel Astra alebo napríklad taký SEAT Leon je lacnejší. Spotrebu paliva, ale najmä priestor na zadných sedadlách, však môžu obidve tieto autá Pulsaru len ticho závidieť.

Základná cena modelu – Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia: 13 950 €
Základná cena testovanej verzie – Nissan Pulsar dCi 110 Acenta: 17 550 €
Záruka: 3 roky / 100 000 km (predĺženie za príplatok)
Registračná daň: 167 €

 

Motor
 
Typ motora:
radový, vznetový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
1461
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
81 (110)/4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
260 /1750-2500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
11,5
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
4,1/3,3/3,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
385
Objem nádrže [l]:
46
Pohotovostná hmotnosť [kg]:
1307-1352
Rozmer pneumatík:
195/60 R16
Dĺžka [mm]:
4387
Šírka [mm]:
1768
Výška [mm]:
1502
Rázvor [mm]:
2700

Japonská automobilka Nissan sa s modelom Pulsar po rokoch opäť vracia do segmentu nižšej strednej triedy s klasickým hatchbackom. Bude úspešný?