TEST: Mitsubishi Space Star | Som totiž klasik

1012
MITSUBISHI SPACE STAR test AUTOGRATIS 19
Zdroj: Redakcia

Mitsubishi Space Star vás celkom sympatickým spôsobom vráti v čase svojím prístupom a tak trošku aj cenovkou. Mnoho ľudí netúži po moderných technológiách a hľadá jednoduchý a úprimný prístup riešenia mobility.

… A to sa nesnažím Mitsubishi Space Star nijak ospravedlňovať. Overená technika je niečo, čím sú japonské automobilky roky známe a získavajú týmto svojím prístupom popularitu na trhu.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Pokiaľ máte radi moderné trendy, riešenia a ste milovníkom všetkej poslednej technologickej módy, odvráťte zrak. Gramofónu v palubovke sa nemusíte báť. Až tak do minulosti cestovať nebudeme.

„Trhač“

Space Star je s nami v tejto podobe už od roku 2012, a tak boli na scénu privolaní maskéri. Facelift zasiahol prednú masku a grafika zadných svetiel. Určite ste si všimli, že náš žltý Space Star vyzerá, akoby chcel dohrýzť všetky hrdzavé „Bavoráky“ v meste do zadku.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Ale vôbec sa ho netreba báť. Hlavne, pokiaľ vám tento jeho agresívny zjav „nereže“, môžete si z účtu odrátať 890 eur za Paket Sport. Ak vás ale práve jeho športový vzhľad nadchol, pripravte sa na upravené nárazníky, široké bočné prahy, čiernu fóliu na zadnom nárazníku či chrómovú koncovku výfuku.

Hviezda priestoru

Za posledné roky sa toho v Space Stare veľa nezmenilo. Stále máte po nasadnutí do auta pocit, že ste cez skriňu prešli do Narnie. Nedokáže ma prestať fascinovať, že si do auta tohto segmentu dokážem s výškou 185 centimetrov „za seba“ sadnúť. Kolená majú rezervu, z hľadiska priestoru na hlavu už cítim mierny diskomfort.

Pracovisko šoféra je vyslovene jednoduché. Interiér sa faceliftom zmenil len v oblasti multimediálnej konzoly
Zdroj: Redakcia

Kde sa tu v aute s dĺžkou cez 3,8 metra, berie toľko miesta? Najväčšou zmenou si prešiel centrálny panel, na ktorom sa nachádza 7-palcový displej a klasické ovládanie automatickej klimatizácie.
 Logicky, keďže sa toľko vzduchu vtesnalo do kabíny, kufor nie je nijaký gigant.

Priestor na zadných sedadlách je na danú triedu výborný
Zdroj: Redakcia

Má objem 235 litrov, no má na dne gumový lavór pre špinavé objekty. Pokiaľ je vám to málo, sklopte sedadlá a spravte si z vášho auta drobnú dodávku. Musíte však rátať s vyššou nakladacou hranou, tak pozor na kríže.

Kauf

Space Star je najlacnejším autom na našom trhu, ktoré dostanete so samočinnou prevodovkou. V prípade tohto auta ide o prevodovku CVT, ktorú vo výbave INVITE s 1,2-litrovým benzínovým trojvalcom dostanete od 11 990 eur.

Jednoduchý prístrojový štít má dokonca aj otáčkomer a palubný počítač. No, čo viac potrebujete?
Zdroj: Redakcia

A dojmy z jazdy? Malý 1,2-litrový motor s výkonom 58 kW/80 koní potrebuje rozhýbať len 980 kilogramov hmotnosti. S asi o 30 kilogramov ťažším kolegom nás vozil Space Star pomerne dynamicky. Prítomnosť päťčlennej posádky a plného kufra nákladu môže drobca pekne potrápiť. Motor je na trojvalec kultivovaný, tichý a pri konštantnej jazde o ňom prakticky ani neviete. Zaujímavejšou témou je však prevodovka.

Benzínový 1,2-litrový trojvalec produkuje 80 koní. Pre dve osoby na palube a zopár kilogramov batožiny
Zdroj: Redakcia

Ide o takzvanú CVT prevodovku, čo v praxi znamená, že nemá žiadne stupne a pracuje ako variátor na mopede. Otáčky sú teda konštantné, aj keď naberáte rýchlosť. Prakticky kopírujú polohu vašej nohy na plynovom pedáli. Ak by vám však chýbal záťah a ponáhľate sa, stačí prepnúť prevodovku do režimu DS a motor prehodí všetkých 80 koní z cvalu do trysku.

Prevodovka CVT je vám k dispozícii už od 11 990 eur s 1,2-litrovým trojvalcom vo výbave INVITE
Zdroj: Redakcia

Dovtedy sa prevodovka snaží o to, aby vám cucal motor z nádrže čo najmenej paliva.
 Výhoda CVTčky je v tom, že vďaka bezstupňovosti vozidlo zrýchľuje úplne hladúčko a prakticky vás nikdy autom netrhne. Z hľadiska spotreby sme na zadok nespadli, no extrémne nízky apetít vymieňate za prísľub spoľahlivosti.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

V meste trojvalec cucal 5,3 litra, mimo mesta 4,7 a na diaľnici 6,6 litra, no pri rýchlosti 130 km/h. Takou rýchlosťou však s malým autom jazdiť dlhodobo nechcete. Pokojne teda rátajte s dlhodobou spotrebou okolo piatich litrov.

Základná cena modelu – Mitsubishi Space Star INFORM 1.0 MIVEC: 8 990 €
Základná cena testovanej verzie – Mitsubishi Space Star INTENSE 1.2 MIVEC AS&G: 14 190 €
Euro NCAP: 4 hviezdy
Záruka: 5 rokov/100 000 km
Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:3/12
Zdvihový objem [cm3]:1193
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:59(80)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:106/4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:173
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:13,5
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:5,3 - 5,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:235
Objem nádrže [l]:35
Prevádzková hmotnosť [kg]:980
Rozmer pneumatík:175/55 R15
Dĺžka [mm]:3845
Šírka [mm]:1665
Výška [mm]:1505
Rázvor [mm]:2450