TEST Mitsubishi Space Star Sport: Toto inde nenájdete

2405
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Mitsubishi Space Star je cenovo dostupné auto pre nenáročného zákazníka. Vo verzii Sport sa mení na poriadny steampunk.

Keď Mitsubishi predstavilo model Space Star, písal sa rok 1998. Auto sa radilo do kategórie MPV, teda medzi ideálne autá ľudí túžiacich po priestore. Odvtedy prešlo riekou Sumida v rodnom Tokiu veľa vody a v roku 2015 predstavilo aktuálnu generáciu. Tá pristupuje k pojmu Space, teda priestor, úplne inak. Radí sa medzi najmenšie autá na trhu a dlhodobo vo svojej kategórii dominuje vo vnútornom priestore. A v roku 2019 prišiel facelift s obrovskými zmenami.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

O modeli Space Star sme už písali. Dokonca ho otestoval aj Viktor vo svojom videu. Verzia Sport je však odlišná. Mitsubishi nám nabalilo športový bodykit s novým nárazníkom vpredu aj vzadu, lištami po bokoch, červenými pásmi, atraktívnymi nálepkami a štvoricou výfukov.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Už pri letmom pohľade si všimnete, že úpravy sa krvopotne snažia dokázať, že ide o športové auto. Zbližša je ale vidno, že koncovky výfukov sú falošné. Dokonca nie sú ani dostatočne hlboké na to, aby mohli pôsobiť presvedčivo. Nuž, čo už. Tento neduh sa objavuje aj na oveľa drahších autách.

Koncovky výfukov sú falošné. Všetky štyri. Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

V interiéri sa naplno prejaví pojem steampunk či retro. Testovaná verzia Sport vychádza z výbavy Invite. Nájdete v nej klasické svetlomety, retro rádio, manuálnu klimatizáciu a, čo mňa najviac prekvapilo, vyhrievané sedadlá. Ostal som mierne sklamaný z volantu, ktorý nie je hĺbkovo nastaviteľný. S mojou výškou 1,9 metra som si len ťažko hľadal ideálnu polohu.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Najviac ale poteší miesto vzadu. Space Star takmer nemá zadný previs, a tak sa skutočne obrovská časť vonkajšej dĺžky premieta aj do interiéru. Sedenie na zadných sedadlách vôbec nie je núdzové a priemerne vysokí cestujúci nebudú musieť robiť kompromisy. Tie sa udejú v batožinovom priestore, do ktorého sa zmestí skromných 235 litrov. Je teda skôr na menšie predmety. A tu musíme pochváliť vysokú nakladaciu hranu, ktorá sa postará o to, aby sa ani jedna drobnosť nevygúľala tam, kam nemá.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

No a teraz k srdcu auta. Začneme tými suchými informáciami, ktoré človeku až také zimomriavky nenaženú. Auto poháňa atmosférický 1,2-litrový MIVEC s výkonom 80 koní. S kolesami je prepojený manuálnou 5-stupňovou prevodovkou a z 0 na 100 km/h sa dostane za 12,6 sekundy. To príliš športovo neznie, však?

Oldschool, avšak s Bluetoothom. Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Nebudeme vám klamať, ani nie je. Avšak Mitsubishi stavilo na úplne inú kartu. Zážitok z jazdy. Po prvé, dofarbovaný zvuk je naozaj zábavný. Po druhé, auto váži iba 950 kilogramov. Po tretie, má športové pružiny od Eibachu. A po štvrté, lineárny nárast výkonu až do 6000 otáčok už v dnešnom prepĺňanom svete len tak nezažijete.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Jazda 80-tkou na druhom prevodovom stupni rozhodne neprospeje motoru a ani prevodovke. Ale do srdca vám naleje adrenalín. Prejazd mokrou zákrutou v šmyku či zábavný zvuk v kabíne, to všetko môžete v športovom Space Stare zažiť a nemusíte ísť pritom kozmickými rýchlosťami. Auto vám bude servírovať to najviac zo seba vždy, keď stlačíte plyn na podlahu.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Je to stroj, ktorý vie len jedno. Jazdiť, čo to dá. A jedno z mála áut, v ktorom sa môžete vyšantiť na hranici možností. Space Star Sport rozhodne nebude dokonalým športiakom, ale môže byť zábavnou hračkou. Jednoducho steampunk.

Ak sa však pre toto vajíčko s bodykitom rozhodnete, musíte dbať na jeho svetlú výšku. Vďaka zníženej prednej maske je iba 9 centimetrov nad zemou, a tak môžu niektoré prekážky predstavovať problém. Ďalším problémom je cena športovej úpravy, ktorá k počiatočným približne 12 tisícom pridá zopár ďalších. A to posúva Space Star do kategórie, kde človek túžiaci vyslovene po praktickom presúvadle stráca záujem. Avšak tam ani Space Star Sport nemieri.

Základná cena modelu – Mitsubishi Space Star Inform: 9 390 €
Základná cena testovanej verzie od – Mitsubishi Space Star Sport Invite: 11 890 € + cena úpravy na základe kurzu CZK/EUR
Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce / ventily:3 / 12
Zdvihový objem [cm3]:1193
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:59(80) / 6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:106 / 4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:12,6
Kombinovaná spotreba WLTP [l/100 km]:4,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:235
Objem nádrže [l]:35
Prevádzková hmotnosť [kg]:950
Dĺžka [mm]:3845
Šírka [mm]:1665
Výška [mm]:1505
Rázvor [mm]:2450