TEST: Kia Soul – žltý cukríček

146

Kúsok hravosti a rebélie, dávka emócií bez straty rozumu, veľa moderného dizajnu s prvkami retro či dvojfarebné lakovanie… To všetko v sebe Soul má, až by jeden nechápal. Výsledkom ale je, že až na vyššiu spotrebu v meste, ma Soul dostal. Jednoducho som sa na neho každý deň tešila, žiadna nuda.

Ako keby rozkvitol
Tak ako nedozretý a zvláštny bol prvý Soul, druhá generácia prešla pubertou v každom ohľade. Soul ako keby naozaj dozrel. Okrem názvu mu ale môžeme jednoduchšie a radšej hovoriť, že je to úplne nové auto viac mysliace na potreby človeka. Nový Soul je väčší, robustnejší a priestrannejší, stojí už na podvozku Cee´du a nie na platforme malých áut. Dizajn karosérie je krajší a modernejší. Podľa minimálneho hluku obtekajúceho vetra je cítiť, že dizajn je prepracovaný aj po stránke aerodynamiky. Vnútri sú k tomu luxusnejšie vrstvené koberce, ktoré izolujú zvuk od batožinového priestoru. Soul je teda výrazne tichší. Vďaka novému odpruženiu a novému vysokopevnostnému oceľovému telu je auto oveľa tuhšie. Interiér je vďaka modernejšiemu a hrejivejšiemu, čiastočne koženému čalúneniu prístrojovej dosky omnoho útulnejší. Krásne sú vysokolesklé detaily striebornej a čiernej – jeden by povedal, lesknú sa ako klavír… Dizajnérsky nápadité a pekné sú i predné reproduktory s výduchmi ventilácie v jednom na prístrojovej doske. Dokonalý je samotný volant či štepovanie vo farbe laku na kožených sedadlách. Ak vezmeme do úvahy detaily, ktoré vám vyvolávajú úsmev na tvári, môžeme Kii len blahoželať. Nezabudnime ešte na vyššie sedenie, ktoré dámy vítajú kvôli pocitu dobrého prehľadu na cestách.

Riadite svoj svet
Krása či nekrása je stále len individuálna vec, kým jazda na vozidle vás už emóciami až tak nezblbne. Po naštartovaní tlačidlom Štart sa mi potvrdilo, že je Soul omnoho tichší ako jeho predchodca. Auto sa ľahko a hravo riadi. Motor 1,6 GDI je nový, lepší. Dostal aj nový výfuk, ktorý má krajší zvuk. Jazdilo sa mi ľahko, nič mi neprekážalo a nič ma nerušilo. S autom som sa viac hýbala v meste a pri živej jazde sa mi spotreba dvíhala na 9 l/100 km, čo výrobca nepopiera. Predsa len sa mi zdá, že je to veľa. Jednoducho povedané, benzínovej verzii vyhovuje pokojnejšie kultivované tempo a s kamarátskou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je potom radosť pracovať. Režim jazdy by mal byť teda umiernenejší, bez veľkých očakávaní nízkej spotreby alebo pretekárskych víťazstiev.

S úsmevom
Kia Soul je podľa mňa auto prednostne do mesta. Vďaka šikovným detailom a nepochopiteľným charizmatickým vlastnostiam osloví určite dámy. Ale osloví aj pánov, ktorí sú veční chlapci a zostal v nich kúsok hravosti či rebélie. Okrem toho sa mne osobne žltý cukríček páčil celý. Dôkaz toho, že emócie niekedy dokážu viac ako dokonalé technické parametre.

Základná cena modelu – Kia Soul 1.6 GDi LX: 13 690 €
Základná cena testovanej verzie – Kia Soul 1.6 GDi EX: 16 890 €
Záruka: 7 rokov / 150 000 km (prvé 3 roky bez obmedzenia km)
Registračná daň: 267 €

""

Motor
 
Typ motora:
radový, benzínový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
1591
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
97 (132)/ 6300
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
161 / 4 850
Prevádzkové vlastnosti
 
Maximálna rýchlosť [km/h]:
185
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
11,0
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
9,1 / 6,3 / 7,3
Rozmery a hmotnosti
 
Batožinový priestor [l]:
354/1367
Objem nádrže [l]:
54
Pohotovostná hmotnosť [kg]:
1 287
Rozmer pneumatík:
235/45 R18
Dĺžka [mm]:
4140
Šírka [mm]:
1800
Výška [mm]:
1 606
Rázvor [mm]:
2570

Do Kia Soul som sa zamilovala. Neviem vám presne definovať prečo, viem len, že má v sebe zvláštnu alchýmiu kadečoho možného. Spolu mi to dávalo radostný a pozitívny pocit z toho, že je aspoň na testovací týždeň moja.