Predtým, ako automobilku Bugatti kúpilo Volkswagen Group, francúzskeho výrobcu superautomobilov vlastnil istý Romano Artioli. Ten v deväťdesiatych rokoch nešetril ambíciami a požiadal Giorgetta Giugiara, aby navrhol štvordverový model s vplyvmi z bohatého dedičstva značky.
Výsledok dostal označenie EB 112 a bol predstavený na ženevskom autosalóne v roku 1993 – a vy sa naň môžete pozerať práve teraz, na týchto fotografiách.
Tento príbeh je smutný
Bohužiaľ, kvôli absencii finančnej stability vyrobilo Bugatti len tri exempláre tohto sedanu, pričom všetky sú považované za prototypy. Prvé auto postavil Pininfarina a Bugatti chceli zmontovať ďalšie dva vo svojom závode v Campogalliano. Po akvizícii koncernom však oba prototypy dokončil tím Monaco Racing Team. Tento konkrétny bol ako nový dodaný švajčiarskemu predajcovi Bugatti.
Šasi EB 112 #39002 má momentálne na počítadle len 3 900 kilometrov a vyzerá byť v stave nového. Kvôli nestabilnej situácii Bugatti v 90. rokoch bolo auto pôvodne objednané 27. apríla 1993 a dodané vo februári 2000, takmer o sedem rokov neskôr. Predpokladá sa, že doteraz malo iba jedného majiteľa a spoločnosť, ktorá ho predáva, tvrdí, že všetko na vozidle je úplne funkčné.
EB 112 poháňa 6,0-litrový motor V12 s výkonom 450 koní (335 kilowattov), čo stačí na zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu len za 4,3 sekundy. Zaujímavosťou je, že 12-valcový agregát bol spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Na záver by sme vám radi povedali niečo o cene, no portál Schaltkulisse.de neuvádza žiadnu štartovaciu sumu. Tak asi je to na vás!