Taliani prinášajú detaily o Guilii Quadrifoglio spolu s cenou

730

Alfa Romeo Giulia sa má začať predávať už koncom tohto roka, avšak nedočkavci sa môžu ako prví postaviť do radu už teraz. Hneď po frankfurtskom autosalóne tak môžu urobiť online objednávkou s podmienkou, že si vezmú všetky športové a dynamickú zlepšujúce prvky, vrátane karbón-keramických bŕzd a ľahkých uhlíkových sedačiek.

Samotná verzia Quadrifoglio má v Taliansku štartovať na cene 79 000 eur. To je naozaj viac než konkurencieschopné číslo na Alfu Romeo v tejto kategórii, hlavne berúc do úvahy veľké obavy fanúšikov z prestrelenej ceny. Táto mimo realitu určite nie je. Navyše táto talianska cenovka by sa mala podobať aj iným v rámci Európy. Pre porovnanie – facelitované BMW M3 stojí u nás 78 300 eur. Pre tých netrpezlivých bude k dispozícii verzie so spomenutými karbónovými prvkami, ktorú si Taliani cenia na 95 000 eur.

Konečne sme sa tiež dozvedeli bližšie informácie ohľadom motora. Že ide o twin-turbo V6 sme už vedeli, aj to, že na ňom pracovali ľudia od Ferrari. Pribudla informácie o objeme a krútiacom momente. Má teda 2,9 litra, 375 kW (510 k) a naozaj pozoruhodných 600 Nm krútiaceho momentu. Ten môže prúdiť buď na zadné alebo všetky kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku.

Samotný automobil má pomer hmotnosti k výkonu pod 3:1 (kg/k). Váži 1524 kg a táto váha je prerozdelená medzi nápravy v optimálnom pomere 50:50. Vďačí za to ako využitiu karbónu, tak celohliníkovému motoru. Na stovku vypáli len za 3,9 sekundy a akcelerovať prestane až pri 307 km/h! Prekvapujúci je tiež čas na Severnej slučke, ktorý nakoniec nie je 7.43, ale 7.39 min. Video ako dôkaz však chýba.

Čo sa týka výbavy na palube, nachádza sa tu centrálny TFT displej s uhlopriečkou 8,8”. Jeho ovládanie má zabezpečiť dotyková technológia popri hardvérovom ovládači Rotary Pad. V počítači je nainštalovaný infotainmentový systém Connect 3D Nav, nechýba hlasové ovládanie či Bluetooth konektivita. Mapy navigácie pochádzajú od TomTom. Audiosústavu dodal Harman Kardon s 12-kanálovým zosilovačom a celkovo 14 reproduktormi.

Ešte na záver prihodíme menšie sklamanie, nakoľko do Frankfurtu nedorazili bežné verzie modelu Giulia, ale len vrcholná verzia vo viacerých exemplároch. Preto sa očakáva, že o klasických variantoch by sme sa mali dozvedieť buď na januárovom autosalóne v Detroite alebo v marci v Ženeve.

Alfa Romeo Giulia Quadrifogrlio je vraj schopná maximálky až 307 km/h.