Nové Baleno svojimi parametrami perfektne zapadá do segmentu B. Stojí na novej platforme, vďaka ktorej má tuhšiu štruktúru a zároveň nižšiu váhu. Batožinovým priestorom sa však akosi vymyká štandardom. 355 litrov je totiž skôr spodná hranica segmentu C.
Dizajnom neprekvapí, ale hlavne ani neurazí. V tme potešia predné diódové svetlá, ktorým vzadu sekundujú takisto LED-kové reflektory. Interiér je chudobnejší na tlačidlové ovládanie a ide modernou cestou. Na stredovej konzole sídli 7-palcový dotykový displej so slotom na SD kartu a USB portom. Dokáže tiež prehrávať obraz zo zadnej cúvacej kamery. Balenu navyše nechýba ani adaptívny tempomat.
Nový model je typická japonská škola, neprináša žiadne naftové motory. Za to prichádza s novým preplňovaným agregátom 1.0 BoosterJet, ktorý má 82 kW (111 k) a 170 Nm. Spolupracuje s päťstupňovým manuálom alebo automatom so šiestimi “kvaltmi”. Do Balena si našiel cestu aj atmosférický motor 1.2 DualJet s dvojitým vstrekovaním. Je spárovaný s rovnakou manuálnou prevodovkou alebo CVT. V ponuke má byť aj hybridná verzia s elektromotorom namiesto alternátora.
Japonská novinka v segmente B v objeme kufra predčila i Škodu Fabia.