SEAT Leon Cupra je skutočne všestranné auto. Dokáže ako verný pes vykonávať príkazy na báze každodenného života, ale je schopný predviesť aj pozoruhodné výsledky na pretekárskom okruhu. Toho dôkazom je aj starý rekord na Nordschleife, ktorý aktuálne drží Honda Civic Type R.
Doposiaľ bola kompaktná Cupra dostupná s výkonom 265 alebo 280 konských síl. Dnes sme však boli oboznámení s novinkou. Cupra 290. Pochopiteľne prináša 213 kW/290 k (namiesto 206 kW/280 k) z benzínového motora 2.0 TSI. Krútiaci moment zostal na rovnakej hodnote, 350 Nm, v rozmedzí 1700 až 5800 ot./min. Stovka padne s manuálom už za 5,8 sekundy, s DSG dokonca za 5,7 s.
Štandardnými prvkami verzie Cupra 290 sú adaptívne tlmiče DCC (Dynamic Chassis Control), elektronicky riadený samosvorný diferenciál, progresívne riadenie a plne LED-kové predné svetlomety. SEAT ponúka tiež voliteľný Perfomance Pack s exkluzívnymi diskami, špeciálnymi pneumatikami a súpravou brzdových strmeňov Brembo.
Otázkou však zostáva, prečo automobilka nezostala pri 280-koňovom variante? Je možné, že sa pripravuje na úder proti Japoncom, ktorí na Severnej slučke držia impozantný rekord predokolky 7.50:63. Honda má však v pláne prvenstvo si vziať späť po prebratí. Či je táto špekulácia správna, sa dozvieme až najskôr na jar, kedy by sa Nürburgring znova stať dostupný aj pre marketingové bitky automobiliek.
Pripravuje sa SEAT znova na Nürburgring s ešte viac nadopovaným Leonom Cupra?