Doba je ťažká a akoby nestačila aféra Dieselgate a prechod na elektromobilitu, svet momentálne zasahuje ešte aj finančná kríza spätá s koronavírusom. A len málokto pociťuje tieto zmeny tak, ako Volkswagen. Časopis Car Magazine informuje, že sa koncern v rámci ťažkých reštrukturalizácii rozhodla rokovať o predaji Bugatti chorvátskej spoločnosti Rimac.
Podľa zdrojov blízkych tejto záležitosti dohodu schválili už minulý týždeň istí riadiaci pracovníci spoločnosti VW, dozorná rada ju však zatiaľ neposvätila svojou povestnou pečiatkou.
Časť Bugatti by technicky stále mala väzby na koncern VW, ak zoberieme do úvahy, že Porsche vlastní v Rimacu 15,5 percentný podiel. Časopis Car Magazine ďalej uvádza, že dohoda s chorvátskou značkou hyperautomobilov by zahŕňala aj nadobudnutie väčšieho podielu Porsche v spoločnosti Rimac.
Piëchove dieťa
Skupina VW už zjavne nemá záujem nalievať peniaze do značky so sídlom v Molsheime po odchode Ferdinanda Piëcha z konglomerátu v roku 2015. Zomrel v roku 2019 a Lamborghini si ho uctilo premenovaním svojho prvého elektrifikovaného sériového modelu na Siàn FKP 37 po jeho iniciáloch a roku narodenia – 1937.
Car Magazine ďalej poukazuje na fakt, že rodina Piëchovcov stále vlastní 50 percent kontrolného podielu v skupine VW. Jediným spôsobom, ako ich presvedčiť, aby predali Bugatti, by bolo urobiť z Porsche ešte väčšieho akcionára Rimacu. Môže sa stať, že súčasťou dohody bude navýšenie podielu až na 49 percent. Do Rimacu pritom investovali už aj giganty ako Hyundai/Kia, Koenigsegg, Jaguar a Magna.
Je toho ale trocha viac. Bugatti zjavne nie je jedinou značkou pod krídlami koncernu VW, ktorá sa dá predať. V správe sa ďalej uvádza, že spoločnosti Lamborghini, SEAT, Italdesign a Ducati sú tiež pod lupou koncernových účtovníkov. Predpokladá sa, že VW už rokoval s potenciálnymi investormi, ale pandémia koronavírusu veci spomalila.
NEPREHLIADNITE: