Naftové motory sú už nejaký čas v nemilosti. Alebo inak. Naftové motory sú v nemilosti už od takzvanej „diesel gate“ a teraz už osud nepraje všetkým spaľovacím motorom. Barličky v podobe rôzneho typu hybridnej pomoci sa už stali viac menej povinnou výbavou.
Seat Tarraco sa zatiaľ týmto smerom nevybral. Plug-in hybrid v ponuke, samozrejme, nájdeme, naftové motory však takisto, a to dokonca v dvoch výkonových vyhotoveniach. Slabšia, 150-koňová verzia sa musí uspokojiť s pohonom iba prednej nápravy.
Lesník
Zelená farba Dark Camouflage Tarracu sadla ako dobre ušitý oblek. Z auta srší bojovnosť a odvaha. Spredu ho každý s prehľadom zaradí k rodine Seat. Ostro rezaná tvár, prižmúrené oči s výrazným LED podpisom. Škoda, že matrix technológia je stále vyhradená iným koncernovým značkám. Bočný pohľad neprezradí nič nové, 19-palcové disky s nenásilným vzorom však dokážu zaujať.
Zadná časť auta mi oproti prednej pripadá trochu jednoduchá. Snaha zjednotiť modely značky zadnými svetlami spojenými svetelnou linkou je síce sympatická, tomuto modelu ale pasuje asi najmenej. Nadšený nie som ani z výrazných, ale predsa len falošných koncoviek výfukov.
Strohý, ale účelný
V porovnaní s koncernovými súrodencami musím na Tarracu pochváliť volant s klasickými tlačidlami. Škoda len, že štandardné kruhové ovládače ventilácie boli nahradené samostatným dotykovým panelom. Napriek výstupkom na ploche je nutné vždy sklopiť zrak a tým ho odtrhnúť od diania pred autom.
Ozdobná lišta rozdeľujúca palubnú disku svojím vyhotovením neurazí. Poteší červené prešívanie, ktoré už akosi patrí k športovo ladeným výbavám naprieč značkami.
Zatiaľ čo prístrojový panel je prehľadný a dokonale konfigurovateľný, so softvérom infotainmentu na hlavnom displeji som si spočiatku nerozumel. Ale poznáte to, koľko ľudí, toľko chutí… Oceňujem však, že celá stredová konzola je natočená na vodiča, čo prispieva k lepšej čitateľnosti displeja.
Na stoličke
Vo väčšine SUV sa cítim ako na kuchynskej stoličke a ani Tarraco nie je výnimkou. Pedále sú ukotvené pomerne plytko, čo ma núti neprirodzene krčiť nohy pri práci s pedálmi. Isto sú aj ľudia, ktorým práve táto poloha môže, naopak, vyhovovať.
Športovým FR sedadlám chýba k dokonalosti iba lepšie tvarovaná chrbtová časť, sú však pohodlné a dostatočne vysoké aj napriek integrovaným hlavovým opierkam. Sedenie vzadu považujem za kráľovské s viac ako uspokojivým priestorom na nohy a hlavu. K pohodliu prispievajú aj polohovateľné chrbtové časti zadných sedadiel.
“Štvorkolka” chýba
Výkon motora mi pripadal dostatočný aj pri vyšších rýchlostiach. Automatická prevodovka DSG niekedy pôsobí váhavo pri rozbehu z miesta, prípadne okamžitej potreby zvýšenia rýchlosti. Riešením je športový režim, ktorý ale často drží zbytočne vysoké otáčky. Riadenie je príliš ľahké a dostatočne nestuhne ani pri vyšších rýchlostiach. Podvozok je, naopak, tuhý, pričom si aj na 19-palcových kolesách zachováva potrebnú dávku komfortu.
Na klzkom povrchu mi chýbal pohon všetkých štyroch kolies, ktorý by pomohol pri rozjazdoch a prejazdoch zákrut, kde už bola nedotáčavosť citeľná. Napriek rozmerom a aerodynamickému odporu „malého bungalovu“ som spotrebu v kombinovanom režime udržal na hodnote 6,8 litra na 100 km.
Verdikt
V triede stredne veľkých SUV je z čoho vyberať. Tarraco sa medzi nimi určite nestratí, a to vďaka zaujímavému dizajnu a moderným technológiám. Z dôvodu obmedzenej ponuky by som však svoju pozornosť upriamil na silnejší naftový motor, no aj to len kvôli možnosti pohonu všetkých štyroch kolies.
Základná cena modelu: Seat Tarraco Style 1.5 TSI 150 6° MT: 30 260 €
Základná cena testovanej verzie: Seat Tarraco FR 2,0 TDI 150 automat: 39 530 €
Záruka: 2 roky/bez obmedzenia km a navyše 4 roky/150 000 km)
Euro NCAP: 5* (2019)
Registračná daň: 260 €
Technické údaje | SEAT Tarraco 2,0 TDI 110 kW |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1968 |
Najvyšší výkon [kW (k)]: | 110 (150) |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 360 / 1600 - 2750 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 196 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,1 |
Spotreba - kombi [WLTP] [l/100 km]: | 5,4 - 5,7 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 760 |
Objem nádrže [l]: | 58 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1757 |
Rozmer pneumatík: | 235/45 R19 |
Dĺžka [mm]: | 4735 |
Šírka [mm]: | 1839 |
Výška [mm]: | 1665 |
Rázvor [mm]: | 2787 |