SEAT Leon Cupra ST prekonal čas hatchbacku na Nürburgringu

771

Pred niečo vyše rokom sa nám SEAT pochválil, ako trhol 265-koňový Renault Mégane RS na nemeckom okruhu Nürburgring. Po pár mesiacoch mu to však Renaultsport vrátil a svoj niekoľko rokov držaný rekord si vzal naspäť. Nie je známe, či sa Španieli plánujú vrátiť s hatchbackom na tento okruh. Ale ak áno, rekord najrýchlejšej predokolky budú musieť vytrhnúť z rúk Hondy, ktorá medzičasom prešla so Civicom Type R Severnú slučku len za 7:50.63.

To znamená, že medzi naozaj výkonnými predokolkami sa zohráva poriadna bitka, v ktorej nie je jednoduché zvíťaziť len tak “za behu”. SEAT sa preto rozhodol, že to skúsi inak – poraziť rekord medzi kombíkmi. Tých sa do dnešného dňa na túto trať veľa nedostalo. Výrobca teda poslal jeden zo svojich ostrých kombíkov do Nemecka a s ním aj španielského pretekára Jordiho Gené. Ten si správanie dlhej verzie pochvaľuje viac ako pri hatchbacku:

“Vo veľmi rýchlych zákrutách sa zadná náprava ST správa progresívnejšie a maximálna rýchlosť je vyššia vďaka lepšej aerodynamike. Čo stratíme v niektorých zatáčkach, získame späť v rýchlych zákrutách a na rovinkách. Je to veľmi dobrý pretekársky pocit, keď si vypnete ESC.”

No a čas? SEAT tvrdí, že napriek vyššej váhe o 45 kg je kombi v rovnakej špecifikácii rýchlejšie od hatchbacku o takmer 0,3 sekundy s časom 7 minút 58.12 sekundy. To znamená, že si podal aj velikána, ako je Audi RS4 (B7) so 430 koňmi. Pripomíname, že SEAT do Leonu Cupra (ST) osadil “iba” dvojlitrový štvorvalec s výkonom 195 / 206 kW (265 / 280 k) a krútiacim momentom 350 Nm, šesťstupňovú manuálnu alebo automatickú prevodovku a polosi len na prednej náprave.

S týmto časom sa Leon Cupra ST stal tiež najrýchlejším kombíkom, ktorý kedy vstúpil na asfalt Zeleného pekla. A to má “len” 280 koní!