PRVÁ JAZDA BMW i7: Toto ste nezažili (FOTOGALÉRIA)

1805
Zdroj: BMW

Elektrická verzia vlajkovej lode nie je iba autom. Je masážnym salónom, obývačkou, kinom a dokonalým zážitkom, pri ktorom je presun z miesta A na miesto B iba jedným z aspektov.

Uvedenie nového BMW Radu 7 a jeho elektrickej verzie i7 sprevádzala štipka bulvárnosti. Prvú vec, ktorú svet začal riešiť, bola predná maska. Na nárast obličiek spred niekoľkých rokov sme si už akosi zvykli a dokonca sa nám aj zapáčil. Rozdelené svetlomety, ktoré prišli s faceliftom X7ičky a novým Radom 7, prišli ako ďalší dizajnový prvok, na ktorý si budeme musieť chvíľu zvykať. Nový Rad 7 vďaka týmto dvom prvkom vyzerá ešte mohutnejšie a luxusnejšie.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Ak vás zaujímajú rozmery, BMW i7 meria takmer 5,4 metra. Je tak dlhšie ako predĺžené verzie Audi A8, Mercedes-Benz Triedy S a dokonca aj Bentley Flying Spur. A určite ste si všimli, že všetky tieto modely sú spaľovacie. Inými slovami, BMW i7 je pravdepodobne najdlhším luxusným elektromobilom na trhu. Ale keďže sme na prvej jazde, poďme sa venovať zážitkom.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Luxus, aký sme nezažili

Po nastúpení do auta sa vám otvorí úplne nový vesmír, ktorý vás na jednej strane fascinuje, na druhej strane desí. Nastúpiť do auta, ktoré vám automaticky otvorí aj zavrie dvere, vás prinúti zamýšľať sa, či si takéto hýčkanie vôbec zaslúžite. Mimochodom, nespomenuli sme, že i7 už neponíma luxus skrz kožu. Sedadlá sú vyrobené z látky, ktorá navodzuje pocit domácej pohovky. Tento prístup k luxusu je charakteristický pre juhovýchodnú Áziu, kde kvalitné a honosné látky znamenajú viac ako koža.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Sedenie vzadu je zážitkom z úplne iného súdka. Jemné masírovanie a polohovanie je možné aj v druhom rade sedadiel a komfort umocňujú aj rolety na oknách po bokoch i vzadu. Človek sa aj počas jasného dňa dokáže ocitnúť v šere a užívať si obrovskú 31,3-palcovú obrazovku Theatre Screen s dych berúcim zvukom a podporou streamovacích služieb či HDMI. Jediné, čo by sme si ešte vedeli predstaviť, by bol chladiaci box s krvou pasažiera. Ale to sme už na úrovni amerického prezidenta.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Rýchlosť je len číslo

xDrive60. Tak sa nazýva špecifikácia, ktorú sme dostali na prvú jazdu. Keď vám “pod zadkom” bzučí 544 konských síl schopných rozpohybovať tento 2,7-tonový kolos na stovku za 4,7 sekundy, spozorniete. Keď však zistíte, že rýchlosť v tomto aute nič neznamená, ostanete v úžase. Bez ohľadu na to, ako rýchlo idete, vaša jazda je extrémne komfortná a plavná v mestských, ale i diaľničných rýchlostiach. Ak si vypnete akustickú kulisu, ticho na palube nadobudne nový rozmer.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

S autom sa však o dynamickú jazdu nepokúšajte. Niežeby auto dynamicky jazdiť nevedelo. K obratnosti dopomáha aj natáčanie zadnej nápravy, ktoré robí z 5,4-metrového kolosu pocitovo menšie a obratné auto. V porovnaní s elektrickými modelmi s príponou M sú však reakcie akcelerátora nastavené menej ostro, a to i v režime SPORT. Pre okamžitú dávku výkonu BMW ponúka režim BOOST na pádle pod volantom, ktorý na niekoľko sekúnd odomkne plný potenciál elektromotorov. Bočné vedenie sedadiel vás vtedy začne istiť ešte silnejšie a auto doslova vystrelí.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

BMW i7 je luxusnou limuzínou, ktorá pojem “luxus” myslí naozaj vážne. Obrovský výkon a extrémne zrýchlenie sú skôr pozlátkom, ktoré má udržať imidž automobilky. Využívať ho na každodennej báze rozhodne nebudete, inak sa stanete pravidelnými prispievateľmi dopravnej polície. Práve 105,7 kWh batéria, 195 kW nabíjanie a dojazd okolo 600 kilometrov sú argumentmi, pre ktoré dáva i7 zmysel. Škoda len, že súčasťou základnej výbavy nie je aj súkromný vodič. Za volantom si ho totiž užijete len na polovicu.