Premiéra Lamborghini Huracán STO: Najvýkonnejší Huracán na cesty

2260
Zdroj: Lamborghini

Krátko po tom, ako Lamborghini prišlo o rekord na Nunrnburgringu, prichádza s novinkou, ktorá si ho ukradne späť. Huracán STO bude najvýkonnejším Huracánom, ktorý ešte pustia na cesty. A aj najdrahším…

Mesiac a pár dní. Presne tak dlho drží rekord pre sériovo vyrábané autá Mercedes-AMG GT Black Series. Nebezpečnú trať Nordschleife plnú zákrut zvládlo auto o 1,35 sekundy rýchlejšie ako predošlý držiteľ rekordu. Problém je, že tým bolo Lamborghini Aventador SVJ. A Taliani to len tak nenechajú!

Zdroj: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini

Pomsta má skratku STO

Talianske auto, ktoré sa pokúsi vyhrať piedestál naspäť, bude niesť štítok Huracán. Zabudnite však na klasické motorizácie pre futbalistov. Pri tomto aute bude dokonca aj dych berúce Performante iba ako kocúr oproti gepardovi. Pomsta má totiž skratku STO. Rozumej, Super Trofeo Omologata.

Zdroj: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini

Inšpirácia z trate

Je úplne bežnou praxou, že superšporty na cesty často čerpajú z pretekárskych špeciálov značiek. Aj Huracán STO vznikol z inšpirácie modelmi Super Trofeo EVO a GT3 EVO. Stavia však na rovnakom základe ako model Performante. Poháňa ho 5,2 litrový motor V10, ktorý však vyladili až na 640 koní. To je o 10 viac ako v aj tak supersilnom Performante.

Zdroj: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini

Napriek miernemu poklesu krútiaceho momentu sú čísla extrémne. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3 sekundy a maximálna rýchlosť 310 km/h. Treba však povedať, že toto auto je na trate, nie na rovinky. Preto zmeny nie sú ani tak o výkone, skôr o jazdných vlastnostiach.

Zdroj: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini

Zoštíhľujúca kúra

Asi už tušíte, čím dosiahli inžinieri najväčší rozdiel. Áno, jedným z aspektov je práve váha. STO je o 43 kilogramov ľahšie ako Performante. A to sme si mysleli, že už vtedy to viac nešlo! Váži iba 1340 kíl. Najväčší úbytok váhy nastal vďaka prechodu zo štvorkolky na pohon zadných kolies. Pribudlo však aj viac karbónových prvkov karosérie a schudlo aj čelné sklo.

Zdroj: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini

V interiéri je karbón tiež výrazne prítomný. Karbónové sedadlá, karbónová výplň dverí a dokonca aj karbónová imitácia kože. A aby sme nezabudli, kolesá tiež nie sú zo zliatiny. Vyrobili ich z hliníka.

Zdroj: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini

Vzduchová kotva

Ďalším z prvkov, ktoré zvýšia agilitu na trati, je kontakt z vozovkou. Akoby taká vzduchová kotva, ktorá silou mocou drží auto na ceste vďaka špeciálnemu balíku na zvýšenie prítlaku. Rôzne difúzory, spojlery a elektricky kontrolované prieduchy sú ešte prepracovanejšie ako v Performante. Predná maska je robená tak, aby spôsobovala nielen prítlak, ale aj znižovala vírenie za autom. Vďaka týmto vzduchovým prúdom sú efektívnejšie chladené aj karbónkeramické brzdy CCM-R.

Zdroj: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini

Dizajn zadných blatníkov nielen znižuje vírenie za autom, ale zároveň vháňa vzduch na chladenie motora. V porovnaní s Performante vzrástol prítlak o 53% a efektivita obtekania vzduchu o 37%.

Ako trojizbák v Bonaparte

Cenovka nového STO bude vysoká, to musí byť jasné hádam každému. Za svoje peniaze však dostanete naozaj celkom dosť technológií. Síce ich využijete akurát tak na Nurnburgringu, ale ak by ste niekedy na cestách chceli predbehnúť deduška vo Felicii, spravili by ste to s takým štýlom ako nikto. Len si pripravte poriadnu sumu. Huracán STO totiž bude stáť okolo 280 000 eur.