Plány koncernu FCA: SUV od Ferrari a Marchionneho nástupca

1791

Šéf koncernu FCA Sergio Marchionne bude v roku 2019 končiť vo funkcii. Jeho posledná produktová tlačovka naznačuje zopár noviniek týkajúcich sa značiek Ferrari a Alfa Romeo.

Marchionneho prácu si my Európania môžeme všímať hlavne v radoch talianskych značiek. Svet mu vďačí za “reinkarnáciu” značky Alfa Romeo, nové modely Maserati a taktiež zmeny v zlatom prasati koncernu, Ferrari. Novinky sú nasledovné…

7-miestne SUV Alfa Romeo

Podľa Marchionneho je potreba pridať do portfólia značky 7-miestne SUV skutočne vysoká. Marchionne uvádza, že veľké autá budú populárne aj v budúcnosti. Šéf FCA taktiež dodáva, že zastaviť vývoj značiek Alfa Romeo a Maserati by bolo pre koncern samovražedné.

Predstavte si Stelvio po drobnej dávke Viagry a máte 7-miestne SUV. Ak to má však značke pomôcť, nemáme námietky.

Pokiaľ nie ste fanúšikmi SUV a vaše srdcia k tomu všetkému “kantárujú” po taliansky, máme pre vás zlé správy.

…a SUV Ferrari. Definitívne

K tomu všetkému nejde až o tak nezmyselne vzdialenú budúcnosť. SUV z Maranella by malo byť pripravené už na prelome roku 2019 a 2020. Marchionne taktiež potvrdil, že jeho aktuálnu funkciu vo vedení Ferrari si ponechá aj po odchode z vedúcej pozície v koncerne FCA.

Nevyzerá zle a na SUV Ferrari nás tak trošku mohlo pripraviť aj GTC4 Lusso, či po starom, FF. Stále však ide len o render spod prstov nedočkavých grafikov…zdroj: theophiliuschin.com

“Videl som ho [SUV Ferrari], keď som bol v Európe. Ešte nie je dokončené. Bude to však skutočné Ferrari. Bude jazdiť ako Ferrari a keď nie, môžete ma za trest poslať na samotku”, Marchionne taktiež dodal, že na samotku bude asi poslaný tak či tak, za nehanebný zločin výroby SUV značky Ferrari.

“Doteraz patril titul najrýchlejšiemu SUV Alfe”, tvrdí šéf FCA s narážkou na Stelvio Quadrifoglio. “Úprimne, nemám strach, že by sa malo Ferrari báť Alfy. Značka urobí všetko, aby vyrobila najrýchlejšie SUV na svete”, dodáva. Taktiež poprosíme, aby sa podržali všetci odporcovia elektrifikácie. Nie je vylúčené, že by Ferrari postavilo elektrický športový voz. Práca na hybridoch je dnes v Maranelle najvyššou prioritou.

Smer Čína!

FCA sa dlho nedario nájsť spojencov na poli automobilových značiek. Verejnosť špekuluje od roku 2015 nad budúcnosťou strategických plánov FCA. Šéf koncernu potvrdil, že automobilový kolos bude postupne prechádzať pod dážď čínskych peňazí.

“Pokiaľ viem, žiadne stoly a ani jedlo na svadbu som nedal objednať”, zažartoval Marchionne. “Nevieme sa dočkať, kedy sa táto svadba konečne uskutoční. Nemyslím si však a taktiež ma nezaujíma, či ma spojenectvo s čínskymi investíciami zastihne vo vedení, alebo už budem mimo.”