Opel Frontera sa u nás predával zatiaľ v dvoch generáciách – prvá v priebehu 90. rokov a druhá v období rokov 1998-2004. V oboch prípadoch išlo o terénne SUV, môžeme povedať aj off-road, s klasickou konštrukciou, ktorej základom je karoséria na ráme. Po 20-tich rokoch od ukončenia výroby druhej generácie Opel zverejnil prvé obrázky nového SUV, ktoré bude opäť niesť meno Frontera.
Tretia generácia už ale nebude určená do ťažkého terénu a bude mať samonosnú karosériu. Podľa slov nemeckej automobilky to bude auto pre ľudí, ktorí sa chcú odlíšiť a bude určené skôr do mesta a do ľahkému terénu. Okrem mild hybridu by novinka mala byť k dispozícii aj ako elektromobil.
Po vzore súrodencov
Nový Opel Frontera bude hovoriť aktuálnym dizajnovým jazykom značky, pri ktorom hrá dominantnú úlohu predná maska nazývaná Opel Vizor. Nechýba inovované logo podľa informácii z tlačovej správy, by sa predné svetlá mali volať Eco LED. Automobilka s bleskom v znaku hovorí, že nová Frontera bude zvonku robustná a vnútri priestranná.
V interiéri Opel opäť vsádza na svoju aktuálnu architektúru, pričom na obrázkoch je jasne definovateľný Pure Panel s dvojicou 10-palcových displejov. Rovnaký volant a panel klimatizácie nájdete aj v ostatných súčasných modeloch.
Opel tvrdí, že Frontera dostane sedadlá s označením Intelli-Seat, ktoré sú navrhnuté tak, aby znižovali tlak na kostrč a tým pádom zabezpečovali pohodlie na dlhých cestách. Už tradične vyznejú slová o recyklovaných materiáloch a kontrastnom prešívaní – uvidíme, aké budú sedadlá v skutočnosti.
Pre ekologicky zmýšľajúce rodiny
Frontera tretej generácie by malo byť rodinné SUV a tomu výrobca prispôsobil aj objem batožinového priestoru – mal by mať 460 litrov. Zaujímavým údajom je nosnosť strechy, kde Opel hovorí o možnosti zaťaženia strechy váhou až 200 kg. Uvidíme, či sa tento údaj potvrdí aj po začatí sériovej výroby.
Otázku pohonných jednotiek zatiaľ Opel nezodpovedal, v tlačovej správe však uvádza, že v ponuke budú benzínové mild hybridy a tiež elektrická verzia. Na záver ešte výrobca dodáva, že konštruktéri zvlášť pracovali na podvozku – tak, aby Frontere dodali jedinečný charakter.