Pagani Huayra prvý krát na leasing. Splátky sú šialené!

5020

Pokiaľ ste fanúšik talianskeho umeleckého diela menom Pagani Huayra a nemáte na účte milióny, nezúfajte. Exkluzívna talianska značka prináša svoj prvý operatívny leasing. Milióny sa vám však zídu, no nie naraz.

S pojmom operatívny leasing nie je automobilka Pagani spájaná príliš často. Teda, ak niekedy bola. Je to predsa doména Octavií a Bavorákov určených vyšším firemným manažérom. Čo so sebou nesie najdrahší automobilový leasing všetkých čias? Na začiatok, určite hromadu peňazí, no a celkom zaujímavé výhody.

Boh vetra v peňaženke

Venujem (V)12 otčenášov automobilovým bohom a budem veriť v odpustenie. Operatívny leasing nie je neznámy pojem napríklad ani pre Ferrari, no ich modely nestoja milióny dolárov. V prvom rade dáte “na drevo” akontáciu vo výške 700 000 amerických dolárov. Po prvotnom šoku pre smrteľníka, prichádza ďalší. Tým sú mesačné splátky.

Tie splácate mesačne vo výške 28 848 €. Po vyplatení týchto neskromných čiastok prichádza tá lepšia časť. Pod vaším domom parkuje jeden zo 100 kusov karbónových orgazmov automobilového sveta. Taktiež vám bude k službám 6 litrový, dvojnásobne preplňovaný motor V12 s výkonom 561 kW/764 koní, ktorý vyrábajú majstri z Mercedes-AMG. Ručne.

Matematický závrat

Čiže, po vyplatení akontácie (700 000 amerických dolárov) a 60-tich mesačných splátkach vo výške 25 000 amerických dolárov, zaplatíte presne 2,2 milióna amerických dolárov. No a keďže samotná Huayra Roadster stojí 2,4 milióna dolárov pri kúpe, je celkom na debatu, či sa takýto biznis vôbec oplatí. Výhody sú však celkom jasné.

Pokiaľ by si chcel Pagani Huayra Roadster zaobstarať majiteľ firmy na právnickú osobu (svoju firmu), plynú mu z toho v niektorých krajinách nemalé daňové výhody. Leasing však prináša ešte jednu príjemnú klauzulu, ktorá je doslova štedrým krokom od automobilky. Pri návrate auta po zavŕšení doby leasingu, má zákazník právo na návrat hodnoty, ktorá autu po dobu jeho vlastnenia narástla.

TERNO!

Je zjavné, o čo sa talianski majstri pokúšajú. Napríklad taký Mark Zuckerberg bral na svoju vilu v Palo Alto hypotéku aj napriek tomu, že je jedným z najbohatších ľudí na svete. Tento krok mu dovolil niekoľko jednoduchých, no závažných účtovníckych výhod. To isté sa týka operatívneho leasingu na mulimiliónový ručne vyrábaný super šport.

Zdroj: Motor1.com

Zhodou okolností, jedným zo zákazníkov Pagani je konkrétne aj mladý pán Zuckerberg. Mark vlastní Pagani Huayra Coupé a nám je teda tak trošku jasné, po koho peniazoch opäť pokukuje malá talianska automobilka.