Opel: Nový motor dovolí naftovým modelom vstúpiť do centier miest

61

Naftový agregát z dielne značky Opel je schopný podliezť emisnú normu Euro 6d-temp. Tá má začať platiť už od septembra 2019. Modely s touto jednotkou nebudú mať zákaz vstupu do centier miest.

Downsizing rozhodne neskončil svoju životnú púť. Dôkazom toho je aj 1,5 litrový turbodieslový štvorvalec, ktorý pod kapotami modelov od Oplu nahradí známy 1,6 CDTI. Parametrami však poskočil a to konkrétne z 8 kW/11 koní na celkových 96 kW/130 koní. Znížiť sa má taktiež spotreba, ktorá podľa Oplu klesá o 4% od predchádzajúceho agregátu.

Motor ponúkne slušný krútiaci moment 300 Nm už od 1750 otáčok za minútu. Hutný krútiaci moment ho predurčuje k pohonu niečoho veľkého a ťažkého. Opel to samozrejme spravil a tak šupol nový motor pod kapotu SUV Grandland (koncernový bratranec Peugeotu 3008).

Načo Opel? A hlavne ako?

Všetko majú na svedomí nové pravidlá pre meranie emisií a fakt, že automobilky potrebujú konať veľmi rýchlo. Najväčším tromfom nového motora je takzvaný oxidačný katalyzátor. Nechýba taktiež systém vstrekovania močoviny SCR, ktorá reaguje s oxidom dusíka a pri jej vstrekovaní vzniká dusík a voda. Na koniec, samozrejmosťou je prítomnosť filtra pevných častíc.

Vďaka splneniu náročnej emisnej normy Euro 6-temp, bude Opel Grandland X imúnny, voči zákazom vstupu naftových vozidiel do centier európskych miest. Nejde však o prvý motor značky, ktorý túto normu spĺňa. Naftový dvojliter s výkonom 130 kW/176 koní ju spĺňal už pred predstavením nového 1,5 litrového štvorvalca. Opel Crossland X by mal byť prvým modelom značky, ktorý dostane tento nový motor. Zároveň by sa mal však na trh dostať aj ako plug-in hybrid, no až v priebehu roku 2019.