Opel Corsa GSi: (mild)hot hatch

1292

Krátko po ženevskom autosalóne, ktorý tento rok nemecká automobilka Opel vynechala, prichádza výrobca s bleskom v logu s príjemným prekvapením.

Opel Corsa OPC s turbom prepĺňanou „jedna-šestkou“ naladenou na pôsobivých 207 koní je seriózny hot-hatch. Dokonca by som sa nebál tvrdiť, že patrí medzi najlepšie športové hatchbacky v tejto triede. S cenou začínajúcou na úrovni 17 990 € to však nie je pre každého (aj keď v porovnaní s konkurenciou má práve Opel najlepšiu cenu). Každopádne, medzi verziou OPC a najsilnejšou bežnou Corsou s fúkanou „jedna-štvorkou“ (150 koní) pod kapotou je rozdiel 3 500 €. Práve túto medzeru prichádza vyplniť model GSi.

Bohatá tradícia

Označenie GSi nie je v prípade značky Opel novinkou. Naopak, môže sa oprieť o 30 ročnú históriu. Práve pri príležitosti 30. výročia predstavenia prvej Corsy GSi prichádza Opel so znovuzrodeným modelom Corsa GSi. Zatiaľ čo pôvodný model z roku 1988 mal iba 100 koní, ten nových ich má rovno 150. Áno, pod kapotou má rovnaký motor ako najsilnejšia „civilná“ Corsa, 1.4 Turbo, ale nejde len o výkon.

Ostrý imidž

Novinka sa tvári dosť drsne. Vďaka veľkým nasávacím otvorom s chrómovaným orámovaním, dodatočným chladiacim otvorom v kapote, veľkému strešnému spojleru a nadstavcom prahov vyzerá dosť podobne ako vrcholný model s prívlastkom OPC. Spredu sú tieto dva modely v podstate identické. Rozdiel je len vzadu, kde chýba druhá koncovka výfuku. Iný je preto aj zadný nárazník.

Nefiltrovaný zážitok z jazdy

Esom v rukáve modelu GSi sú podvozkové komponenty z modelu OPC. Zjednodušene povedané, ak nemáte na OPC, môžete ho mať teraz za nižšiu cenu so slabším motorom. Na vrcholný model síce stráca 57 koní, ale čo sa týka jazdných vlastností, malo by to byť veľmi podobné. A že sa je na čo tešiť, sľubujú nespočetné hodiny vývojového tímu strávené na Nurburgringu. Čo sa týka dynamiky, na stovke by mala byť Corsa GSI do deviatich sekúnd a maximálna rýchlosť zľahka presahuje 200 km/h.