Nürburgring zakázal Koenigseggu ovládnuť trať

1066
Zdroj: Autogratis

Auto pripravené, štáb nažhávený, letenky “zabookované” a potom prišla zdrvujúca správa, ktorá prekvapila nielen Christiana von Koenigsegga a jeho družinu. Vedenie presláveného najnebezpečnejšieho okruhu sveta, Severnej slučky Nürburgringu, rozhodlo, že všetkým výrobcom automobilov zatrhne vykonávanie a uverejňovanie najlepších časov, aj keby si prenajali celú trať pre seba! Pre Koenigsegg je to o to nepríjemnejšie, keďže súčasťou ich trojročného plánu bolo potvrdiť, že One:1 je najrýchlejším sériovým autom na svete. V rámci neho automobil zamieril na japonskú Suzuku, belgické Spa a prekonal aj rekord 0-300-0 km/h.

Podľa dostupných informácii nové pravidlo je údajne reakciou na fatálnu nehodu počas úvodných pretekov série VLN, kde Nissan GT-R GT3 pretekára Janna Mardenborougha podfúklo a letiac oproti oploteniu zabil jedného z divákov. Prvotné preventívne riešenia proti takýmto situáciám bolo zavedenie rýchlostných limitov na určitých miestach, mimo iných aj na Flugplatz, kde sa nehoda odohrala. To už samo o sebe znie ako ten najhorší sen, nakoľko je to pretekársky okruh! Už len tieto obmedzenia by Koenigseggu One:1 odobrali výhodu, ktorú oproti konkurencii mohol mať. Totižto napr. vo veľmi rýchlej časti Tiergarten medzi 19. a 20. kilometrom zaviedli maximálku 200 km/h, pričom Christianovo auto by tu podľa odhadov atakovalo rýchlosť 300 km/h. Realitu sa však zrejme v najbližšej dobe nedozvieme, ak vôbec niekedy.

Celý tento prípad veľmi smrdí. Podľa manažmentu okruhu sa Lamborghini podarilo zajazdiť s Aventadorom SV čas pod 7 minút len jeden deň pred zavedením tohto zákazu. Zaujímavé je tiež to, že dva najrýchlejšie sériové automobily na Nordschleife sú práve pôvodom z nemeckého koncernu, teda Porsche 918 Spyder (6.57) a Lamborghini Aventador LP750-4 SV (6.59). Odhady totiž hovoria, že Koenigsegg One:1 je schopný pokoriť čas Porsche s dvojciferným rozdielom v sekundách. Znamená to tiež, že ak sa nič nezmení, neočakávajte ani žiadnu ďalšiu bitku o trón medzi predokolkami, ktorý je dnes mimoriadne populárny.

Vedenie trate údajne tieto reštrikcie do konca roka preskúma. Dovtedy má ale akýkoľvek výrobca zákaz prísť na okruh s marketingovým cieľom uverejnenia skvelého času.

Vedenie najslávnejšieho okruhu na svete prišlo s novým pravidlom len krátko predtým, než mal naň zavítať Koenigsegg a vykonať neoficiálny rekord trate.