Nový Volkswagen Tiguan odhalili ešte pred autosalónom

601

Od zajtra sa začína tohtoročný autosalón vo Frankfurte nad Mohanom. Počas prvých dvoch dní bude otvorený pre novinárov, pričom od 17. septembra sa brány otvoria aj pre širokú laickú verejnosť. Ešte pred jeho zahájením však Volkswagen vypustil informácie a fotografie druhej generácie modelu Tiguan. Popri tom sa predstavil aj koncept na jeho báze s hybridnou technológiou.

Väčší a schopnejší v teréne
Novinka narástla o 60 mm do dĺžky, bola rozšírená o 30 mm a zároveň strecha klesla o 33 mm. Polepšil si tiež rázvor náprav, ktorý je teraz 2681 mm (+77 mm). S menšou výškou tu však máme lepšiu svetlosť podvozka, ktorý je teraz od zeme vzdialený 200 mm (+11 mm). V záujme lepších jazdných vlastností v teréne má Tiguan nájazdový/výjazdový uhol 25,6°/24,7°. Dizajnovo pôsobí robustnejšie a agresívnejšie a vidieť na ňom črty konceptu Cross Coupé GTE.Výhodou nového zovňajšku je aj v aerodynamike, ktorá bola vylepšená o 40 %.

Technologicky na úrovni Passatu
Budúci majitelia sa potešia aj novému dizajnu interiéru a vôbec vnútornej priestrannosti. Dĺžka interiéru stúpla o 26 mm, zadní pasažieri majú o 29 mm viac miesta na nohy a aj kufor mimoriadne narástol. Odteraz môžete nosiť so sebou až o 145 litrov vzduchu viac, čo znamená celkovo až 615 l. Po sklopení sedačiek to je dokonca až 1665 litrov. Hovoriac o technike, jednoznačne poteší prítomnosť nového digitálneho zobrazovacieho systému známeho z Passatu. Volá sa Active Info Display a v praxi ide o 12,3-palcovú obrazovku namiesto budíkov. Sekunduje mu head-up displej a prístup k infotainmentu zabezpečí buď štandardný 5” alebo voliteľný 8” centrálny displej. Nový Tiguan bude nabitý širokou armádou elektronickej asistencie, nebude chýbať adaptívny tempomat a aj trojzónová automatická klimatizácia.

S naftovým biturbom
Väčšina pohonných jednotiek neprekvapí. Benzínová jedna-štvorka tvorí základ s výkonom 92 a 110 kW (125 a 150 k), nafta začína s motorom 1.6 TDI vyladeným na 1.6 TDI (85 kW / 115 k). Ďalej sú k dispozícii dvojlitrové benzínové a dieslové agregáty. Zážihové majú výkon 132 a 162 kW (180 a 220 k), nafte bude musieť stačiť 110 kW a 140 kW (150 a 190 k). Volkswagen však vytiahol eso z rukávu a do Tiguanu strčil i naftový motor 2.0 TDI preplňovaní sekvenčne dvomi turbodúchadlami. Ten má až 176 kW / 240 k a celých 500 Nm. Prevodovky budú samozrejme manuálne i automatické dvojspojkové a okrem základných motorov 1.4 TSI a 1.6 TDI je možné siahnuť aj po pohone 4×4.

Volkswagen Tiguan GTE Concept
V úvode spomenutý hybridný Tiguan bol odhalený popri klasickej sériovej verzii. Koncept disponuje 1,4-liltrovým benzínovým štvorvalcom s výkonom 115 kW / 156 k a tiež elektrickým motorom s bližšie nešpecifikovanými technickými parametrami. Kombinovane však dokážu vyvinúť 160 kW / 218 k, čo stačí na akceleráciu 0-100 km/h za 8,1 s a maximálku okolo 200 km/h. V elektrickom móde dosiahne najviac 130 km/h. Balík 13 kWh batérii vystačí na 50 km, potom je ich možné nabiť externe alebo za pomoci strešného solárneho panelu. Priemerná spotreba benzínu pri využití e-módu má byť 1,9 l/100 km.

Volkswagen Tiguan oficiálne predstavený.