Nový Peugeot 308 GTi utočí ľahkosťou

853

Nasledujúc sériu uniknutých informácii a fotografii vďaka holandským a britským novinárom sa Peugeot rozhodol predstaviť 308 GTi o celý týdeň skôr pred plánovanou premiérou na Festival of Speed v Goodwoode.

Aké-také náznaky
Samotný dizajn športového hatchbacku Peugeot odhalil ešte začiatkom mesiaca, kedy sa niekomu chtiac-nechtiac podarilo vystaviť na verejných priestoroch kompletne odhalený model. Hľadiac na prednú časť, ťažko odlíšiť verziu GT od GTi. Bočné polkruhy budú vypĺňať štýlové 18” alebo 19” disky. Zadok taktiež nemá ďaleko od slabšieho variantu, môžeme si však všimnúť náznak difúzera a dva riadne okrúhle kanóny. Model môže byť sfarbený jedným alebo dvomi odtieňmi podobne, ako bol koncept 308 R.

Seriózna technika

Exteriér teda neponúka až také svaly, aké by si vďaka dostupnej technike pod kapotou zaslúžil. Peugeot siahol presne podľa očakávaní po výkonnom štvorvalci 1.6 THP, ktorý príde v dvoch verziách. Základná disponuje výkonom 184 kW (250 k), ktorá rozbehne 308 GTi na stovku za 6,2 s, silnejší variant je so 199 kW (270 k) výkonom narovnako s RCZ R a akceleráciu 0-100 km/h vykoná za 6 sekúnd. Krútiaci moment 330 Nm, dostupný od 1900 až po 5000 ot./min, prechádza na predné kolesá výlučne cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku a samosvorný diferenciál Torsen. Veľkou výhodou 308 GTi bude jej hmotnosť. Po stránke výkonu patrí k priemeru, avšak s váhou len 1205 kg prebíja nielen celú konkurenciu, ale siaha na hornú hranicu o triedu menších hot-hatchov. Z toho vyplýva tiež nízka spotreba benzínu – len 6 litra/100 km.

Výnimočné brzdy
Ostrá 308 je vďaka novému podvozku o 11 mm bližšie k zemi. V základe sa tu nachádzajú predné 330 mm a zadné 268-milimetrové brzdové kotúče spolu s 18-palcovými diskami. Tie sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 3 s rozmermi 225/40 R18. 270-koňová verzia dostane v štandarde nielen väčšie kolesá a gumy (Michelin Super Sport 235/35 R19), ale aj podstatne rozmernejšie predné brzdové kotúče. Sú ventilované, zhotovené z karbónu a ich priemer je brutálnych 380 mm, rovnako veľké sú zadné kotúče na Veyrone. Aj výkonnejšia a ťažšia Honda Civic Type R má „len“ 350 mm na predku. Zážitok za volantom ešte umocnia koženo-alcantarové škrupinové sedačky Peugeot Sport a malý volant s priemerom len 351 mm.

Ohľadom prekonania rekordu predokoliek na Nürburgringu Peugeot Sport absolútne nehovorí, ťažko povedať, či sa to nachádza na ich zozname cieľov. S takýmito parametrami by sme sa ale vôbec nečudovali, keby Japoncov zhodili z trónu.

Peugeot Sport predstavil výkonnú a ľahkú 308 GTi.