Nové Suzuki S-Cross je tu! Prináša úplne nový vzhľad, infotainment a kvalitu

3845
Zdroj: TS Suzuki

Nový S-Cross má byť skutočným SUV s pokročilým dizajnom a komfortnými funkciami. Suzuki tvrdí, že má byť lepšie, úspornejšie, výkonnejšie, s pohonom všetkých štyroch kolies a najnovšou bezpečnostnou a komunikačnou technológiou. Tak si poďme povedať, čo všetko je nové.

Spoločnosť Suzuki navyše v rámci ekologických snáh s cieľom znižovania emisií na európskom trhu oznámila, že od budúceho roka rozšíri svoj silný rad hybridných vozidiel.

Zdroj: TS Suzuki
Zdroj: TS Suzuki

Drsňák

Maska chladiča vo farbe Piano Black dodáva dynamiku a silu, ktorá dopĺňa štýlové predné a zadné LED svetlá. Hranaté podbehy predných a zadných kolies spolu so sebavedomými striebornými prvkami v prednej a zadnej časti vystihujú agresívnu povahu v štýle SUV, ktorá je pre nový model S-Cross príznačná.

Zdroj: TS Suzuki
Zdroj: TS Suzuki

Úplne nový model S-Cross je k dispozícii v ôsmich farbách, aby vyhovoval čo najväčšiemu počtu budúcich majiteľov. Medzi farbami z radu Pearl Metallic nechýba Titan Dark Gray, Cosmic Black a Canyon Brown. Perleťové odtiene predstavujú farby Cool White, Energetic Red a Sphere Blue. Farebnú škálu uzatvárajú farby Silky Silver Metallic a čistá biela.

Zdroj: TS Suzuki
Zdroj: TS Suzuki

Ale útulný

Úplne nový model S-Cross je zvonku odolný a zvnútra dokonale zariadený, takže ponúka dobrodružný pocit z jazdy v príjemnom komforte. V priestrannej kabíne sa budete cítiť pohodlne, k čomu prispieva aj veľké čelné sklo a panoramatické strešné okno. Ergonomické kožené sedadlá sú prešívané a ich stredná časť je z syntetickej kože, čo odráža povahu SUV vozidla. Kabína sa vyznačuje výraznou a pokrokovou konštrukciou.

Zdroj: TS Suzuki
Zdroj: TS Suzuki

Široký prístrojový panel má trojrozmerný dizajn, ktorý mu dodáva kvalitný robustný vzhľad. Interiér je špičkovo technicky vybavený a obsahuje 9-palcový displej infotainmentu, ktorý ponúka konektivitu pre smartfóny a zobrazuje informácie o vozidle, a tiež ovládač AllGrip Select na stredovej konzole.

Zdroj: TS Suzuki
Zdroj: TS Suzuki

Do úplne nového modelu S-Cross sa pohodlne usadí 5 dospelých osôb a aj potom v ňom zostane dostatok miesta. Komfort osôb sediacich vpredu nie je dosiahnutý za cenu pohodlia spolujazdcov sediacich vzadu, ktorí si môžu zmeniť polohu operadla a dopriať si tak viac oddychu. Kabína je neuveriteľne priestranná a obsahuje vybavenie, ktoré spĺňa všetky požiadavky cestujúcich.

Zdroj: TS Suzuki
Zdroj: TS Suzuki

Operadlo zadného sedadla deliteľné v pomere 60 : 40 a doska batožinového priestoru s výrazným objemom 430 litrov a s možnosťou uloženia vo viacerých polohách vám uľahčia skladovanie rôznych prepravovaných predmetov.

Hybridizácia v praxi

Model S-Cross je poháňaný 1,4-litrovým motorom BoosterJet s vysokým krútiacim momentom, priamym vstrekovaním paliva a turbodúchadlom. Turbodúchadlo s vnútorným chladením ženie stlačený vzduch do valcov, čím sa maximalizuje krútiaci moment pri nízkych otáčkach motora.

Zdroj: TS Suzuki
Zdroj: TS Suzuki

Systém priameho vstrekovania optimalizuje množstvo, časovanie a tlak paliva pre vyšší výkon a lepšiu efektívnosť. Vďaka variabilnému elektrickému časovaniu vstupných ventilov (VVT), recirkulácii ochladených výfukových plynov (EGR) a vysokému kompresnému pomeru sa dosahuje ešte vyššia efektívnosť.

Zdroj: TS Suzuki
Zdroj: TS Suzuki

Úplne nový model S-Cross je vybavený 48-voltovým systémom SHVS Mild Hybrid. V normálnych jazdných podmienkach systém znižuje spotrebu paliva znížením krútiaceho momentu motora a jeho kompenzáciou pomocou elektromotora. Ak systém vyhodnotí, že vodič potrebuje prudké zrýchlenie, riadenie krútiaceho momentu a funkcia zvýšenia krútiaceho momentu zlepšia odozvu na plynový pedál, plynulosť aj zrýchlenie.

Štyri ľahko voliteľné režimy (Auto, Sport, Snow a Lock) uľahčujú výber nastavenia ovládania všetkých štyroch kolies, ktoré najlepšie vyhovuje jazdným podmienkam. Elektronicky systém ovládania všetkých štyroch kolies upravuje hodnotu krútiaceho momentu v zadných kolesách a využíva technológiu ESP, výkon motora, posilňovač riadenia a ďalšie palubné systémy na prispôsobenie štyroch režimov jazdy.