Nové BMW X6 nezostáva nič dlžné povesti svojich predchodcov

1777

Komu by 10 rokov dozadu čo i len napadlo, že bude BMW X6 jedným z najvplyvnejších modelov dekády. Či sa vám to páči alebo nie, z tohto modelu sa za celý jeho život predalo vyše 443 000 kusov. No a nemieni sa držať späť ani v prípade novej generácie.

Extrovertné mačovské, výkonné a polarozujúce. Týmito slovami by sa dalo označiť BMW X6 počas celej dekády svojho života. SUV-kupé ktoré strhlo lavínu znížených siluet na zvýšených modeloch prichádza vo svojej tretej generácii.

Narástlo vo všetkých rozmeroch s výnimkou výšky a príde aj v prevedení s benzínovým motorom V8, ešte pred tým, než sa predstaví v plnotučnej verzii X6 M.

Rast a dravosť

Medzigeneračný nárast modelu zaznamenal 26 milimetrov na dĺžku, čo robí z X6 bezmála 5-metrové auto a 15 milimetrov na šírku, čím model prekonal magickú hranicu 2 metre. Nasleduje širší rozchod predných kolies o 44 milimetrov a dlhší rázvor o 42 milimetrov. Jediný rozmer v ktorom sa BMW X6 zmenšilo oproti predchodcovi je výška, ktorá klesla o 6 milimetrov.

Auto však stále meria bezmála 1,7 metra na výšku, no inžinieri pracovali na znížení pozície ťažiska. Auto má byť vďaka tomu obratnejšie a pokojnejšie. Exteriér bude ešte vulgárnejší než doteraz s prvými podsvietenými obličkami prednej masky v histórii produkčných modelov BMW. Nebudú chýbať príplatkové predné svetlomety BMW Laser Light s dosvitom až 500 metrov.

Zákazníci dostanú na výber z dvoch exteriérových prevedení xLine a M Sport. Utilitárnejšia verzia xLine dostala matné hliníkové lamely obličie, ochranu nábehovej hrany, strešné nosiče a orámovenie okien lešteným hliníkom. Verzia M Sport disponuje dynamickejšími nárazníkmi, adaptívnym odpružením Adaptive M, čiernymi lištami v okolí bočných okien a modrými brzdovými strmeňmi M Sport. Ku koncu roka sa do ponuky dostanú aj karbónové prvky.

Jednoduchšie tvary

Na rozdiel od bláznivého exteriéru prišiel interiér medzigeneračne o zmes zložitých oblých tvarov. Dominujú v ňom horizontálne línie, pokovované prvky a elegantné povrchy. Vyhrievané a elektricky nastaviteľné sedadlá sa nachádzajú už v základnej výbave. Za príplatok dostanete ventilované kreslá s masážnou funkciou. Objem batožinového priestoru je 580 litrov.

Aj v prípade interiéru je možnosť výberu medzi verziami xLine a M Sport. V športovej verzii dostanete volant M Sport, špecifické pedále, hliníkové obklady interiéru a antracitový strop od BMW Individual. Na požiadanie dostanete aj karbónové prvky M Carbon Fibre. V štandardnej výbave je k dispozícii 2,5 zónová automatická klimatizácia (tiež o nej počujem prvý krát) a v balíku Ambient Air získavate ionizátor vzduchu a osem voliteľných vôní interiéru.

Panoramatická strecha zasahuje až o 83% väčšiu plochu než tomu bolo v prípade predchodcu. Na požiadanie dostanete panoramatickú strechu, ktorá po zotmení vytvára dojem hviezdnej oblohy vďaka 15 000 LED diódam v strope. Nebude chýbať známy Welcome Light Carpet, teda svetelný koberec, ktorý vás víta pred nasadnutím do auta. Top audio systémom v ponuke sa blysli géniovia z firmy Bowers & Wilkins s 20 reproduktormi a 1500 W výkonu.

Široká paleta

Bude doslova nemožné si vybrať tú správnu motorizáciu, keďže budete mať na výber skutočné skvosty. Spodná časť ponuky začína pri klasickom radovom šesťvalci bežiacom na naftu. 3-litrový motor ponúkne 195 kW/265 koní výkonu krútiaci moment 620 Nm. Motor je známy svojou kultúrou chodu. Model ponesie názor X6 xDrive30d. Všetky modely sú štandardne dodávané s pohonom všetkých kolies a s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic.

Druhým kandidátom je benzínová verzia xDrive40i s výkonom 250 kW/340 koní a krútiacim momentom 450 Nm. V priemere však benzínový šesťvalcový trojliter zožerie o 2 litre viac paliva, než naftová verzia. Seriózny výkon však ponúkne až verzia M50d s naftovým trojlitrom, no štvoricou turbodúchadiel. Má ponúknuť výkon 294 kW/400 koní a smiešne nízku spotrebu, v priemere o liter až 1,5 litra menšiu, než v prípade benzínového šesťvalca.

Vrcholom ponuky je verzia s benzínovým masívom pod kapotou. Model M50i prichádza s 4,4-litrovým vidlicovým osemvalcom s výkonom 390 kW/530 koní a krútiacim momentom 750 Nm už od 1800 ot./min. Z 0 na 100 km/h akceleruje v priebehu 4,3 sekundy a pokiaľ je vám táto jednotka povedomá, nachádza sa aj pod kapotou krásneho kupé M850i, ktoré sme testovali len nedávno. Nová generácia BMW X6 sa dostane na trh na jeseň, po frankfurtskom autosalóne, kde sa odohrá jeho premiéra.