Nové BMW M3 – Model pre puristov a voliteľná štvorkolka

1447

Po jesennom predstavení BMW radu 3, začal automobilový svet okamžite špekulovať nad novou M3-kou. Očakávaný prírastok do partie namakaných nemeckých sedanov prinesie zopár fintičiek. Jednou z nich bude možnosť voľby konceptu pohonu.

Tohto sme sa osobne báli už pri novej generácii BMW M5, no po testovacom víkende sme sa upokojili. Z nemeckého “uber-sedanu” sa totiž vykľulo jedno za najlepších áut aktuálnej produkcie s ohromnou dávkou osobnosti a emócií. Pri nových generáciách BMW M3 a M4 by mali dostať zákazníci na výber koncept pohonu.

Demokracia!

To znamená, že bude k dispozícii voľba medzi čistokrvnou zadokolkou alebo pohonom všetkých štyroch kolies s možnosťou deaktivácie pohonu prednej nápravy. Skoršie dohady o dopingu v podobe hybridného pohonu boli taktiež vyvrátené.

Render nadchádzajúcej generácie BMW M3 – zdroj: BMW blog

Značka zostáva v prípade M3 a M4 verná dvojnásobne preplňovaným radovým šesťvalcom. O objeme motora síce zatiaľ nepadlo ani slovo, no podľa všetkého pôjde o prepracovaný známy trojliter. Nová generácia G20 má však zvýšenú torznú tuhosť a prešla značnou diétou oproti tej predošlej.

Puristom

BMW však počúva internetovách krikľúňov. Ortodoxným fanúšikom značky pripravujú v Mníchove sériu s názvom “Pure”. Zatiaľ je o nej známe len toľko, že modely z tohto radu budú vybavené manuálnou prevodovkou a pohonom zadnej nápravy. Žiadny “automat”, žiadna “štvrkolka”, len M3, o akej čistokrvní fanúšikovia snívajú.

Nová trojka sa nám ukázala už aj na nedávnom autosalóne vo Viedni.

Zatiaľ však nemáme informácie o tom, o koľko poskočia čísla výkonu a krútaiceho momentu. Posledné vyhotovenie “F-kovej” M3-ky a M4-ky dosahovalo výkon 330 kW/450 koní. Vziať do úvahy, že výkon nového BMW M5 zaokrúhlila značka na šialených 600 koní z pôvodných 560 koní pod kapotou predošlej generácie F10, máme sa rozhodne na čo tešiť. Novinka by sa mala predstaviť už túto jeseň na autosalóne vo Frankfurte.

Zdroje: Car Magazine, BMW Blog