Nové Ferrari SF90 XX pre rok 2024 patrí k doteraz najextrémnejším cestným modelom značky. Vlajková loď z Maranella s množstvom technológií ktoré boli zdokonaľované v závodných špeciáloch je k dispozícii vo verzii Stradale (kupé) a Spider (kabriolet).
Novinka používa pevný zadný spojler pre dosiahnutie agresívnejšej aerodynamiky, ktorá je schopná generovať 315 kg prítlaku pri rýchlosti 250 km/h vďaka systému Gurneyho klapky. Na vyváženie aerodynamického zaťaženia a zlepšenie jazdných vlastností bola upravená aj podlaha SF90, do ktorej boli integrované S-prieduchy na vedenie horúceho vzduchu cez auto. Samotné prieduchy prispievajú k 20% zlepšeniu predného prítlaku 325 kg pri maximálnej rýchlosti 320 km/h.
Všetky zmeny robia SF90 XX doteraz aerodynamicky najefektívnejším modelom Ferrari do bežnej premávky. Okrem zvýšenia prítlaku zlepšuje aerodynamika aj prúdenie studeného vzduchu do prepracovaných chladičov, ktorých lepší chladiaci výkon umožnil odomknúť ďalších 30 koní výkonu.
Prepracované predné a zadné brzdy spolupracujú so systémom ABS-Evo. Ten dokáže zbierať údaje o rýchlosti a podmienkach na vozovke, pričom dokáže optimálne rozložiť brzdnú silu a zastaviť 1660 kg vážiace auto z 200 km/h rýchlosti na necelých 110 metroch.
Výkonný plug-in hybrid a technológie z Formuly 1
Oba modely využívajú plug-in hybridnú technológiu, ktorej základom je 4,0-litrový V8 motor s dvoma turbami a výkonom 786 koní. Motor má nové piesty, špecifické opracovanie spaľovacej komory a leštené sacie a výfukové potrubie. Motoru asistuje trojica elektromotorov s výkonom 230 koní, pričom na prednej náprave sa nachádzajú dva elektromotory a jeden je uložený medzi motorom a prevodovkou. Táto kombinácia poskytuje celkový výkon 1016 koní.
Motor je vybavený novým systémom „extra boost“ odvodeným z pretekárskych špeciálov Formuly 1. Aktivuje sa v kvalifikačnom režime auta a poskytuje dodatočnú energiu z elektromotorov pri výjazde zo zákruty. V tomto kvalifikačnom režime dokáže SF90 XX dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,3 sekundy a dvojnásobnú rýchlosť o 4,2 sekundy neskôr. Prepracovaný bol aj výfukový systém za účelom produkovania bohatšieho zvuku, k čomu prispel nový softvér 8-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodky
Interiér zodpovedá technickému a vonkajšiemu dizajnu s jednoduchšou úpravou panelov dverí a stredového tunela. V interiéri nájdeme množstvo karbónu pre dosiahnutie čo najnižšej hmotnosti. O všetky informácie pre vodiča sa stará 16-palcový zakrivený HD displej ovládaný dotykovými podložkami na volante. Ferrari začalo do novinky montovať doteraz najľahšie sedadlá, aké boli použité. Tento krok im ušetril ďalších 10 kilogramov z hmotnosti oboch verzií.
Novinku si už nekúpite
Cena SF90 XX pri verzii Stradale začína na 770 000 eur, pričom vyrobených bude 799 kusov. Pri verzii Spider sa cenovka začína na 850 000 eur a Ferrari vyrobí v tomto prevedení len 599 kusov. Dodávky Stradale sa začnú v druhom štvrťroku 2024 a Spider bude nasledovať v poslednom štvrťroku budúceho roka. Novinka sa už ale kúpiť nedá, keďže všetky kusy sú už predané.