Nová Toyota Supra dostane štvorvalcový motor – nebude však jediný

974

Pokračovateľ legendárneho GT Toyota Supra, príde už onedlho vo svojej piatej generácii po 16-ročnej prestávke. Japonské kupé bolo vyvíjané popri BMW Z4, čiže môžeme očakávať určité podobnosti. Taktiež môžeme očakávať pod kapotou štvorvalec.

Reinkarnovaná legenda menom Toyota Supra dostane samozrejme pod kapotu aj “bavorácky” radový šesťvalec. Trojliter s kódovým označením B58B30 nebude jediným motorom pod kapotou japonskej novinky. Toyota uvádza, že sa pod kapotu Supry dostane aj ľahší a úspornejší variant v podobe štvorvalcového preplňovaného motora B48B20. Samozrejme, taktiež zo “stajne” BMW.

Rozostup

Dnešné dvojlitrové štvorvalce dokážu produkovať doslova šokujúce výkony. Pod kapotou novej Toyoty sa však preplňovaný dvojliter nepôjde zrovna roztrhnúť. Kým sa má silnejší šesťvalcový variant predviesť s relatívne triezvym výkonom 246 kW/335 koní, slabší variant zo seba dá taktiež celkom rozumných 191 kW/261 koní.

V rozhovore pre americký magazín Road & Track uviedol šéf inžinier projektu Supra Tetsuya Tada, že slabší variant bude lepšie vyvážený a bude mať lepšie dynamické vlastnosti. Oba motory budú spriahnuté s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF, no ešte stále nie je potvrdené, že pôjde o jediný variant.

Stará škola

Toyota však podľa všetkého myslí aj na fanúšikov štvrtej a najslávnejšej generácie Supry. Magazín Road & Track sa taktiež dostal k informácii, že pokiaľ by mal niekto záujem vybaviť novinku slávnym šesťvalcom 2JZ, mal by si zvoliť štvorvalcový model.

Jednak z hľadiska toho, že zakúpiť lacnejšiu verziu a zároveň z nej vyhodiť nový motor dáva omnoho väčšiu logiku. Taktiež z hľadiska “vypakovania” motorového priestoru pre výmenu pohonnej jednotky. K ďalším informáciám sa dostaneme asi až pri oficiálnom predstavení modelu. Nový Toyota Supra však podľa prvých informácií nevyzerá márne.

Zdroj: Road&Track