Nová generácia čistokrvného športiaka od Audi je tu

749

Tretia generácia Audi TT bola konečne odkrytá. V porovnaní s predchodcom výrazne “zhranatela”, no to jej rozhodne neuberá voči nemu na kráse. Práve naopak, Audi sa podarilo urobiť nové TT ešte krajším a na pohľad menším autom. To je však len optický klam.

V rozmeroch sa práve že veľmi nezmenilo, na dĺžku meria 4,18 m, na šírku má 1,83 m a siaha do výšky 1,35 metra. Všetko sú to takmer na chlp rovnaké dimenzie s minulou generáciou. Čo sa však zmenilo, je rázvor náprav. Ten narástol o 37 mm na 2,5 metra. Ďalší parameter, ktorý hrá v prospech novinky, je hmotnosť. Vďaka využitiu koncernovskej platforme MQB je až o 50 kg ľahšia a teda v najľahšom prevedení váži len 1 230 kg. Mierne sa zväčšil aj kufor, s hodnotou 305 litrov je o 13 čísel objemnejší.

Na začiatku predaja sa pod kapotu nového Audi TT budú dodávať len prepĺňané štvorvalce. Najslabším z nich je 2.0 TDI, ktorého výkon je 184 koní a krútiaci moment 380 Nm. Čas zrýchlenia 0-100 rozhodne nie je zlý, 7,2 s, tento agregát však bude skôr excelovať v spotrebe paliva. Tá je údajne 4,2 litra/100 km. Avšak dokáže uháňať rýchlosťou aj 235 km/h.

Podstatne zaujímavejší bude určite benzínový dvojliter TFSI, ktorý má príjemných 230 koníkov a 370 Nm. Na stovku vypáli za 6 sekúnd, v prípade automatu S-tronic je to len 5,3 s. Maximálku má elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Nad ním bude vo verzii TTS rovnaký prepĺňaný motor, no jeho výkon a krútiaci moment siahajú na úroveň až 310 koní a 380 Nm. S voliteľnou dvojspojkou S-tronic zvláda zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 4,7 sekundy. Pre zlepšenie stability jazdy vo vyšších rýchlostiach aj táto generácia disponuje aktívnym zadným spojlerom, ktorý sa vysunie nad rýchlosťou 120 km/h. V ponuke je, prirodzene, aj pohon všetkých kolies quattro.

Podvozok tretej generácie sa skladá klasicky z prednej nápravy typu MacPherson a vzadu využíva štvorprvkovú nápravu. Audi TT je dosť nízke auto, no TTS je nižšie ešte o ďalších 10 mm. Na výber bude množstvo diskov vo veľkostiach od 17 až po 20 palcov, pod ktorými budú ukryté ventilované brzdové kotúče s priemerom až do 338 mm.

Vo vnútri kabína sa diala malá revolúcia. Klasické analógové budíky vystriedala 12,3-palcová TFT obrazovka s grafickým procesorom Nvidia Tegra 30. Novinkou je tiež ovládanie klimatizácie, ktoré bolo umiestnené na samotné vetráky. Je tu nový športový volant so skosenou spodnou hranou, športové sedačky S s dofukovaním bočných partií a dokonca audio sústava Bang & Olufsen, zložená z až 12 reproduktorov so 14-kanálovým zosilovačom a subwoofermi uloženými vo dverách.

Príbeh nemeckej legendy zvanej Audi TT pokračuje novou generáciou. Bude sa pýšiť nižšou váhou a lepšími jazdnými vlastnosťami.