Namiesto čelného skla 86-centimetrová projekcia. VW chce toto auto vyrábať

1300
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen do roku 2030 plánuje zvýšiť podiel elektrických modelov na celkovom predaji v Európe na najmenej 70 percent a aby tento cieľ dosiahol, potrebuje mať v rukách niečo na elektrinu, čo budú ľudia chcieť kupovať. Dámy a páni, privítajte novodobý a európsky Ford Model T – alebo aspoň tak si to želá Volkswagen.

Nemôžem sa ubrániť pocitu, že nemecká automobilka zjavne prechádza menšou sebareflexiou.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Dáva zmysel

Namiesto inovátorských, no mierne neprirodzene pôsobiacich tvarov sa rozhodla vytvoriť sympatické vozidlo jasných tvarov a vyvážených, i keď trocha groteskne kompaktných proporcií. Povedané v ľudskom jazyku; tento koncept konečne vyzerá nielen zvláštne, ale konečne mu nechýba ani charakter. Ten, kto by povedal, že sa do istej miery snaží o kopírovanie dizajnu prvého Golfu, by mal len polovičnú pravdu – v istých ohľadoch sa snaží, na to je ID. LIFE stále príliš preumelkovaný. My mu to však odpustíme, pretože podobne, ako to kedysi vedeli vybrané modely Volkswagenu, má textilnú Open Air strechu. 

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

ID.LIFE je dlhý 4,09 m, široký 1,85 m a vysoký 1,60 m. Svetlá výška 19 cm umožňuje jazdu aj mimo spevnených ciest. Rázvor osí štúdie je 2,65 m, čo spolu s rovnou podlahou kabíny bez stredového tunelu prispieva v veľkorysému vnútornému priestoru. Batožinový priestor je delený dvojitou podlahou vo výške nakladacej hrany. Základný objem hornej časti je 225 litrov, pod podlahou je k dispozícii ďalších 108 litrov. Okrem toho má ID. LIFE vpredu ďalší batožinový priestor s objemom 68 litrov. Pod servisnou klapkou v prednej časti „kapoty“ je okrem nabíjacej zásuvky aj osobitná schránka s objemom 8 litrov pre nabíjací kábel.   

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Vitajte v roku 2021: 234-koňová kinosála

Štúdia ID. LIFE je skonštruovaná na novej verzii modulárnej stavebnice elektromobility MEB koncernu Volkswagen, špeciálne adaptovanej pre malé automobily. Po prvý raz je tak vozidlo na báze MEB vybavené pohonom predných kolies. Na rozdiel od doterajších modelov radu ID. s pohonom zadných a všetkých kolies má zadná náprava priestorovo úspornú konštrukciu s torznou priečkou.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Elektromotor s výkonom 172 kW (234 k) a maximálnym krútiacim momentom 290 Nm udeľuje ID. LIFE zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h. Vysokonapäťová akumulátorová batéria s kapacitou 57 kWh umožňuje dojazd približne 400 kilometrov (WLTP).

Pevne veríme, že tento hlúpy, ale módny volant sa do série nedostane.
Zdroj: Volkswagen

ID. LIFE je spoľahlivým spoločníkom pre digitálne zážitky rozličného druhu. Niekoľkými pohybmi sa dá pretransformovať napríklad na kino alebo hernú lóžu. Súčasťou vybavenia je herná konzola a videoprojektor. Ako obrazovka slúži projekčné plátno s uhlopriečkou cca 86 cm (34 palcov), ktoré sa v prípade potreby vysunie z prístrojového panelu. Ďalšie elektronické zariadenia sa dajú pripojiť individuálne a napájať z elektrickej zásuvky 230 V/16 A v kabíne.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Koncepcia sedadiel je extrémne flexibilná, aby vyhovela požiadavkám posádky vo všetkých situáciách. Napríklad predné sedadlá sa dajú kompletne sklopiť, čo spolu so sklopnou zadnou lavicou umožňuje vytvoriť rozmanité konfigurácie až po lôžko dlhé 2 metre.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Sklopením operadla sedadla spolujazdca a zadného sedadla sa dá batožinový priestor zväčšiť na maximálny objem 1285 litrov, pričom umožňuje prepravu podlhovastých predmetov do dĺžky 2,25 m. Okrem toho je zadná lavica vybavená aj systémom sklápania ako sedadlá v kine – po vyklopení sedáka dohora sa do kabíny dajú cez zadné dvere naložiť rozmerné predmety.   

Kamery a displej nahrádzajú nielen vonkajšie ale aj vnútorné spätné zrkadlo. Najdôležitejšie funkcie vozidla sa ovládajú prostredníctvom dotykovej plochy na šesťuholníkovom volante s dohora otvoreným vencom. Na drevený spodný rám prístrojového panelu sa dá položiť ľubovoľné koncové zariadenie – napríklad smartfón alebo tablet – ktoré magnet bezpečne pridržiava na prístrojovom paneli. Z tohto zariadenia sa potom dajú digitálne obsahy plynulo preniesť do vozidla, využívajúceho nový, vlastný operačný systém VW OS. Na koncovom zariadení potom môže bežať navigácia alebo hudba, pri stojacom vozidle sa filmy a hry dajú plynulo prenášať do integrovaného videoprojektora vozidla.