Najlacnejšie vs. najdrahšie: Takýto je Mercedes za 26 a za 300 tisíc

2063
Zdroj: Konfigurátor Mercedes

Pri najlacnejšom a najdrahšom aute od Mercedesu sú rozdiely o veľkosti celej galaxie. Napokon, zodpovedá tomu aj cena.

Väčšinou sa venujeme porovnávaniu cien základnej a plnej výbavy v rámci jedného modelu. Porovnali sme najpredávanejšiu Škodu Fabia, ale aj tretí najpredávanejší Hyundai i30. Povedali sme si, že by bolo zaujímavé nájsť ešte extrémnejší extrém.

Prémiové automobilky to nemajú jednoduché. Musia ponúkať azda najširšie portfólio spomezdi všetkých značiek. Mercedes-Benz nie je výnimkou. Ponúka autá pre strednú triedu, ale aj extrémne luxusné automobily. Najlacnejším modelom je, samozrejme, Trieda A.

Trieda A od 26 892 eur

Pod kapotou najzákladnejšej konfigurácie s označením A 160 pracuje 1,3 litrový benzínový štvorvalec s výkonom 109 koní, ktorý sľubuje spotrebu 5,9 l/100 km. Doplnený je 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

V sériovej výbave nájdeme oceľové disky s puklicami, čierne lakovanie, všetky predpísané bezpečnostné systémy, digitálne rádio, halogénové svetlomety s LED denným svietením, volič Dynamic Select, tempomat, cúvaciu kameru a servis na 6 rokov alebo do 160 000 kilometrov.

V interiéri dostaneme za svoje peniaze v základnej verzii automatickú klimatizáciu Thermatic, držiaky pohárov, multifunkčný športový volant a látkový poťah. Nie je toho priveľa, ale už v základe ide o mierny nadštandard oproti niektorým značkám. Ale pozrime sa na druhý extrém.

Lebo aj Maybach je Mercedes

Na úplne opačnej strane potravinového reťazca stojí Maybach. Kedysi samostatná značka, ktorá sa už roky venuje výrobe toho najluxusnejšieho. Jedným z najdrahších automobilov (ak nie najdrahší) vyrobil práve Maybach. Volá sa Exelero a jeho cena prevyšuje 8 miliónov.

Teraz ale poďme do súčasnosti, kedy je Maybach divíziou značky Mercedes-Benz. Práve Trieda S od Maybachu má najvyššiu základnú cenu. Konfigurátor vyrazí dych sumou 187 650 eur. My však chceme špecifikáciu S 680 s výkonom 612 koní a motorom V12. Môžeme ju mať, ale bude nás stáť takmer 50 tisíc navyše.

Zdroj: Konfigurátor Mercedes
Zdroj: Konfigurátor Mercedes

V ďalšej kategórii si vyberáme farebné spracovanie. Vybrali sme si mohavskú striebornú kombinovanú s ónyxovou čiernou. Plus 15 000 eur, no konfigurátor nás núti priplatiť si aj za špeciálnu ochranu pri preprave za ďalších 192 eur. Odrobinky. Za luxusné disky kolies zaplatíme 6 540, za prípravu na vztýčenie štandardy (to je tá vlajočka na boku auta) na oboch stranách vysolíme dokopy 4680 eur. Poďme dovnútra.

Zdroj: Konfigurátor Mercedes
Zdroj: Konfigurátor Mercedes

Objednáme si príplatkovú kožu Designo za 16 200, no konfigurátor nám povie, že to bude možné iba spolu s balíkom prvej triedy za viac ako 32 tisíc. Nuž, prečo nie. Veď tento balík má vyhrievanie ramien a krku vzadu, chladiaci box, luxusné prvky od výmyslu sveta, viaclíniové sedadlá, balík Energizing a ešte viac.

Zdroj: Konfigurátor Mercedes
Zdroj: Konfigurátor Mercedes

Ideme ďalej. Nezávislé kúrenie (1488 eur), diaľkové ovládanie nezávislého kúrenia (240 eur), vložky popolníkov (138 eur), držiak na smartfón vzadu (708 eur), riadenie zadnej nápravy (1560 eur), multifunkčná telefónia (780 eur), technická ochrana spodku (156 eur),  hasiaci prístroj (144 eur), samostatné zamykanie veka batožinového priestoru (72 eur), vyhrievané čelné sklo (504 eur), záruka na ďalšie 2 roky alebo do 250 000 km (3474 eur). Celková cena 314 470 eur.